Ubuntu 18.04

نظارت بر اطلاعیه و مسیر BGP با BGPalerter اوبونتو 18.04

BGP protocol Border Gateway یکی از پروتکل های اصلی مسئول مسیریابی بسته ها از طریق اینترنت است ، بنابراین هنگامی که اشتباه پیش برود ، ممکن است قطعی های قابل توجهی رخ دهد. به عنوان مثال ، در سال 2019 ، یک ISP کوچک یک پیکربندی غلط BGP ایجاد کرد که متأسفانه در بالادست منتشر شد و بخش های بزرگی از Cloudflare و AWS را بصورت آفلاین بیش از یک ساعت در اختیار گرفت. همچنین ، یک سال قبل ، یک BGP به منظور رهگیری ترافیک یک ارائه دهنده مشهور کیف پول ارز رمزی ربوده شد و وجوه مشتریان مورد سرقت قرار گرفت.
BGPalerter ابزاری منبع باز برای نظارت بر شبکه BGP است که می تواند هشدارهایی را در مورد فعالیت BGP در زمان واقعی ارائه دهد ، از جمله قابلیت مشاهده مسیر و اعلام مسیر جدید و همچنین فعالیت های بالقوه نامناسب مانند ربودن مسیر یا وجود نشتی اطلاعات در مسیر.
توجه: BGPalerter به طور خودکار اطلاعات مسیریابی شبکه را در دسترس عموم قرار می دهد ، به این معنی که دیگر نیازی به سطح دسترسی ممتاز یا ادغام شبکه (هایی) که مایل به نظارت آن هستید نمیباشد. کلیه نظارت ها کاملاً مطابق با قانون سوءاستفاده رایانه ای ، قانون کلاهبرداری کامپیوتری و سایر قوانین مشابه است. با این حال ، توصیه می شود هرگونه یافته مرتبط با اپراتور شبکه آسیب دیده را افشا کنید.

در این آموزش ،BGPalerter را نصب و پیکربندی می کنید تا شبکه های مهم خود را برای فعالیت های مشکوک پایش کنید.
پیش نیازها
برای تکمیل این آموزش ، به موارد زیر نیاز دارید:
سرور مجازی Ubuntu 18.04 که طبق راهنمای ستاپ اولیه سرور مجازی با اوبونتو 18.04 راه اندازی، و شامل یک کاربر غیر ریشه sudo باشد.
یک یا چند شبکه یا دستگاهی که مایل به نظارت بر آن هستید، به عنوان مثال:
o سرور مجازی که نگهداری می کنید
o شبکه شرکت تان
o ISP محلی تان
برای هر دستگاه یا شبکه باید آدرس IP شخصی ، محدوده آدرس IP یا شماره سیستم خودمختاری را که بخشی از آن است شناسایی کنید. این قسمت در مرحله 1 پوشانده شده است.
پس از آماده شدن ، به عنوان کاربر غیر ریشه خود وارد سرور مجازی شوید.
مرحله 1 – شناسایی شبکه ها برای نظارت
در این مرحله جزئیات مربوط به شبکه هایی که می خواهید نظارت کنید را مشخص می کنید.
BGPalerter می تواند بر اساس آدرسهای IP یا پیشوندهای شبکه نظارت کند. همچنین می تواند براساس شماره سیستم خودمختار (AS) ، که یک شناساگر جهانی منحصر به فرد برای شبکه متعلق به یک نهاد اداری خاص است ، کل شبکه ها را رصد کند.
برای یافتن این اطلاعات ، می توانید از سرویس جستجوی IP-to-ASN WHOIS ارائه شده توسط سرویس هوشمند تهدید Team Cymru استفاده کنید. درواقع یک سرور WHOIS سفارشی است که به دنبال جستجوی آدرس IP و اطلاعات مسیریابی شبکه است.
اگر قبلاً whois  را نصب نکرده اید ، می توانید آن را با استفاده از دستورات زیر نصب کنید:
$ sudo apt update

$ sudo apt install whois

پس از تأیید اینکه Whois نصب شده است ، با انجام جستجوی آدرس IP سرور مجازی خود ، با استفاده از آرگومان -h برای تعیین سرور مجازی اختصاصی ، شروع به کار کنید:
$ whois -h whois.cymru.com your-ip-address

با این کار نتیجه ای مشابه زیر حاصل می شود ، که نام و شماره AS را نشان می دهد که سرور مجازی شما بخشی از آن است. این معمولاً به عنوان ارائه دهنده میزبان سرور مجازی شما خواهد بود.
Output
AS | IP | AS Name
14061 | your-ip-address | vpsgol-ASN, US

در مرحله بعد ، می توانید برای شناسایی پیشوند / گستره شبکه ای که سرور مجازی شما بخشی از آن است ، یک جستجو انجام دهید. این کار را با اضافه کردن آرگومان -p به درخواست خود انجام می دهید:
$ whois -h whois.cymru.com ” -p your-ip-address”

خروجی بسیار شبیه به دستور قبلی خواهد بود ، اما پیشوند آدرس IP را که آدرس IP سرور مجازی شما به آن تعلق دارد نشان می دهد:
utput
AS | IP | BGP Prefix | AS Name
14061 | your-ip-address | 157.230.80.0/20 | vpsgol-ASN, US

در آخر ، می توانید جزئیات بیشتری از AS را که سرور مجازی شما بخشی از آن است ، جستجو کنید ، از جمله منطقه جغرافیایی و تاریخ تخصیص.
در شماره AS که با استفاده از دستورات قبلی مشخص کرده اید جایگزین کنید. شما از آرگومان -v برای فعال کردن خروجی طویل استفاده می کنید ، که تضمین می کند تمام جزئیات مربوطه نشان داده شده اند:
$ whois -h whois.cymru.com ” -v as14061″

خروجی اطلاعات بیشتری در مورد AS نشان می دهد:
Output
AS | CC | Registry | Allocated | AS Name
14061 | US | arin | 2012-09-25 | vpsgol-ASN, US

شما جزئیات اصلی در مورد شبکه (های) را که می خواهید نظارت کنید شناسایی کرده اید. یادداشتی از این جزئیات را در جایی نگه دارید ، زیرا بعداً به آنها احتیاج دارید. در مرحله بعد ، تنظیم BGPalerter را شروع می کنید.
مرحله 2 – ایجاد یک کاربر بدون امتیازت برای BGPalerter
در این مرحله ، یک حساب کاربری جدید بدون امتیازات برای BGPalerter ایجاد خواهید کرد ، زیرا این برنامه نیازی به اجرای امتیازات sudo / root ندارد.
در مرحله اول ، یک کاربر جدید با رمز عبور غیرفعال ایجاد کنید:
$ sudo adduser –disabled-password bgpalerter

نیازی به تنظیم گذرواژه یا کلیدهای SSH نیست ، زیرا از این کاربر فقط به عنوان یک حساب کاربری برای اجرا / نگهداری BGPalerter استفاده خواهید کرد.
با استفاده از su به کاربر جدید سوییچ کنید:
$ sudo su bgpalerter

اکنون به عنوان کاربر جدید وارد سیستم می شوید:
bgpalerter@droplet:/home/user$
برای رفتن به دیرکتوری اصلی کاربر جدید خود از دستور cd استفاده کنید:
bgpalerter@droplet:/home/user$ cd
bgpalerter@droplet:~$

یک کاربر جدید بدون امتیازت برای BGPalerter ایجاد کرده اید. در مرحله بعد ، BGPalerter را روی سیستم خود نصب و پیکربندی خواهید کرد.
مرحله 3 – نصب و پیکربندی BGPalerter
در این مرحله BGPalerter را نصب و پیکربندی می کنید. اطمینان حاصل کنید که هنوز به عنوان کاربر جدید بدون امتیازات خود وارد سیستم شده اید.
در مرحله اول ، برای اطمینان از دانلود جدیدترین نسخه ، باید آخرین نسخه BGPalerter را شناسایی کنید. به صفحه BGPalerter Releases بروید و یک کپی از لینک دانلود برای جدیدترین نسخه Linux x64 بگیرید.
اکنون می توانید یک کپی از BGPalerter را با استفاده از wget دانلود کنید ، مطمئن شوید که در لینک دانلود صحیح جایگزین می کنید:
$ wget https://github.com/nttgin/BGPalerter/releases/download/v1.24.0/bgpalerter-linux-x64

پس از اتمام دانلود فایل ، آن را به عنوان قابل اجرا علامت گذاری کنید:
$ chmod +x bgpalerter-linux-x64

در مرحله بعد ، با بررسی شماره نسخه ، بررسی کنید که BGPalerter دانلود و نصب شده است:
$ ./bgpalerter-linux-x64 –version

شماره نسخه فعلی را به خروجی می فرستد:
Output
1.24.0

قبل از اجرای صحیح BGPalerter ، باید شبکه هایی را که می خواهید نظارت کنید را در یک فایل پیکربندی مشخص کنید. فایل prefixes.yml را در ویرایشگر متن مورد علاقه خود ایجاد و باز کنید:
$ nano ~/prefixes.yml

در این فایل پیکربندی ، هر یک از آدرس های IP اختصاصی ، محدوده آدرس IP و شماره AS را که می خواهید نظارت کنید تعیین می کنید.
مثال زیر را اضافه کنید و مقادیر پیکربندی را مطابق نیاز با استفاده از اطلاعات شبکه ای که در مرحله 1 مشخص کرده اید تنظیم کنید:
~/prefixes.yml
your-ip-address/32:
description: My Server
asn:
– 14061
ignoreMorespecifics: false

157.230.80.0/20:
description: IP range for my Server
asn:
– 14061
ignoreMorespecifics: false

options:
monitorASns:
‘14061’:
group: default

شما می توانید بسیاری از محدوده های آدرس IP یا شماره AS را به صورت مورد نظر خود نظارت کنید. برای نظارت بر آدرسهای IP اختصاصی ، آنها را با استفاده از / 32 برای IPv4 و / 128 برای IPv6 نمایش دهید.
مقدار injoreMorespecifics برای این استفاده میشود که کنترل کند آیا BGPalerter باید فعالیت را برای مسیرهایی که خاص تر (کوچکتر) از مسیری که مشاهده می کنید ، هستند نادیده بگیرد یا خیر. به عنوان مثال ، اگر شما یک / 20 را رصد می کنید و یک تغییر مسیر برای یک / 24 در داخل آن تشخیص داده می شود ، به نظر می رسد خاص تر باشد. در بیشتر موارد ، نباید این موارد را نادیده بگیرید ، اما اگر در حال نظارت بر شبکه بزرگی با پیشوندهای مشتری نماینده متعدد هستید ، این کار ممکن است به کاهش نویز پس زمینه کمک کند.
اکنون می توانید برای اولین بار BGPalerter را برای شروع نظارت بر شبکه های خود اجرا کنید:
$ ./bgpalerter-linux-x64

اگر BGPalerter با موفقیت شروع شود ، خروجی مشابه زیر را مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که بعضی اوقات ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا مانیتورینگ شروع شود:
Output
Impossible to load config.yml. A default configuration file has been generated.
BGPalerter, version: 1.24.0 environment: production
Loaded config: /home/bgpalerter/config.yml
Monitoring 157.230.80.0/20
Monitoring your-ip-address/32
Monitoring AS 14061

BGPalerter تا زمانی که با استفاده از Ctrl + C آن را متوقف کنید ، ادامه خواهد یافت.
در مرحله بعد برخی از هشدارهایی را که BGPalerter می تواند ایجاد کند ، تفسیر می کنید.
مرحله 4 – تفسیر هشدارهای BGPalerter
در این مرحله ، چند نمونه از هشدارهای BGPalerter را مرور می کنید. BGPalerter هشدارهایی را به عنوان منبع اصلی خروجی و همچنین به صورت اختیاری برای هر نقطه انتهایی گزارش اضافی ارسال می کند که می تواند در config.yml پیکربندی شود ، همانطور که در مستندات BGPalerter شرح داده شده است.
به طور پیش فرض ، BGPalerter در مورد موارد زیر هشدار می دهد:
ربوده شدن مسیر: هنگامی اتفاق می افتد كه AS پیشوندی را كه مجاز به آن نیست اعلام كند و باعث می شود ترافیك به اشتباه هدایت شود. این مسئله می تواند یک حمله عمدی باشد یا یک خطای پیکربندی تصادفی.
از دست رفتن دید در مسیر: وقتی اکثر روترهای BGP در اینترنت قادر به مسیریابی با اطمینان هستند ، یک مسیر قابل مشاهده است. از دست دادن دید به عدم امکان دسترسی شبکه شما مربوط می شود ، به عنوان مثال اگر همتای BGP شما متوقف شده باشد.
اطلاعیه های زیر پیشوند جدید: زمانی اتفاق میافتد که AS شروع به اعلام پیشوند می کند که از آنچه پیش بینی می شود کوچکتر باشد. این می تواند حاکی از تغییر پیکربندی عمدی ، پیکربندی غلط تصادفی یا در برخی موارد نشانگر حمله باشد.
فعالیت در AS: معمولاً به اطلاعیه های جدید مسیر اشاره می کند. اگر BGPalerter هنوز از آن آگاهی نداشته باشد ، به صورت “new” در نظر گرفته می شود.
در زیر برخی از هشدارهای مثال ، همراه با توضیحی کوتاه از معنای آنها آمده است:
Alert #1
The prefix 203.0.113.0/24 is announced by AS64496 instead of AS65540

این هشدار شواهدی از ربودن مسیر را نشان می دهد ، جایی که جایی که AS64496 ، 203.0.113.0/24 را اعلام کرده است ولی پیش بینی می شود این مسیر توسط AS65540اعلام شود. این یک نشانگر قوی از تنظیم نادرست منجر به نشت مسیر یا ربوده شدن عمدی توسط یک مهاجم میباشد.
Alert #2
The prefix 203.0.113.0/24 has been withdrawn. It is no longer visible from 6 peers

این هشدار نشان می دهد که شبکه 203.0.113.0/24 دیگر قابل مشاهده نیست. که ممکن است به دلیل یک مشکل مسیریابی در بالادست باشد یا یک روتر دچار نقص برق شده باشد.
Alert #3
A new prefix 203.0.113.0/25 is announced by AS64496. It should be instead 203.0.113.0/24 annou

این هشدار نشان می دهد که پیشوند خاص تری در جایی که پیش بینی نشده است اعلام شده است ، برای مثال با اعلام یک / 25 هنگامی که فقط یک / 24 انتظار می رود. به احتمال زیاد یک پیکربندی نادرست است ، اما در برخی موارد می تواند شواهدی از ربودن مسیر باشد.
Alert #4
AS64496 is announcing 192.0.2.0/24 but this prefix is not in the configured list of

در نهایت ، این هشدار نشان می دهد كه AS64496 پیشوندی را اعلام كرده است كه BGPalerter هنوز از آن چیزی نمی داند. این امر می تواند به این دلیل باشد که شما به طور قانونی پیشوند جدید را اعلام می کنید ، یا می تواند نشان دهنده پیکربندی غلط باشد و منجر به این شود که به طور اتفاقی پیشوند متعلق به شخص دیگری را اعلام کنید.
در این مرحله ، شما چندین نمونه از هشدارهای BGPalerter را مرور کردید. در مرحله بعد ، BGPalerter را پیکربندی می کنید تا به طور خودکار در بوت اجرا شود.
مرحله 5 – شروع BGPalerter در Boot
در این مرحله آخر ، BGPalerter را پیکربندی می کنید تا در بوت اجرا شود.
اطمینان حاصل کنید که هنوز به عنوان کاربر جدید بدون امتیازت در سیستم هستید و سپس ویرایشگر crontab را باز کنید:
$ crontab -e

در مرحله بعد ، ورودی زیر را در انتهای فایل crontab اضافه کنید:
crontab
@reboot sleep 10; screen -dmS bgpalerter “./bgpalerter-linux-x64”

هر بار که سیستم شما بوت می شود ، یک بخش screen جداشده با نام “bgpalerter” ایجاد می کند و BGPalerter را در داخل آن شروع می کنید.
ویرایشگر crontab را ذخیره کرده و از آن خارج شوید. اکنون می توانید سیستم خود را ریبوت کنید تا مطمئن شوید که BGPalerter به درستی از بوت شروع می شود.
ابتدا باید از کاربر BGPalerter خود خارج شوید:
$ logout

سپس با ریبوت عادی سیستم ادامه دهید:
$ sudo reboot

پس از ریبوت سیستم ، دوباره به سرور مجازی خود وارد شوید و برای دسترسی دوباره به کاربر BGPalerter خود ، از su استفاده کنید:
$ sudo su bgpalerter

سپس می توانید در هر زمان به بخش وصل شوید تا خروجی BGPalerter را مشاهده کنید:

$ screen -r bgpalerter

در این مرحله آخر ، شما BGPalerter را پیکربندی کرده اید تا در بوت اجرا شود.
نتیجه
در این مقاله BGPalerter را تنظیم کرده اید و از آن برای نظارت بر شبکه برای تغییرات مسیریابی BGP استفاده می کنید.
اگر می خواهید BGPalerter کاربر پسندتر شود ، می توانید آن را برای ارسال هشدار به کانال Slack از طریق یک webhook پیکربندی کنید:
Configure Slack Reporting for BGPalerter
اگر می خواهید در مورد خود BGP اطلاعات بیشتری کسب کنید ، اما به یک محیط تولید BGP دسترسی ندارید ، میتوانید از DN42 برای آزمایش BGP در یک محیط امن و منزوی بهره ببرید:
Decentralized Network 42

 

از این لینک ها زیر می توانید آمورش های بیشتری برای لینوکس پیدا کنید :

نصب و پیکربندی Ansible در اوبونتو 18.04 – نصب MySQL در اوبونتو 18.04

نظارت بر سلامت سرور با Checkmk در اوبونتو – اجرای چند نسخه PHP بر روی یک سرور

نصب Nginx، MySQL، PHP در CentOS 7 –  نصب و پیکربندی Elasticsearch در اوبونتو 18.04

راه اندازی سرور اولیه با اوبونتو 20.04 – تنظیم کلیدهای SSH در Ubuntu 20.04

نصب و استفاده از PostgreSQL در اوبونتو 20.0 – نحوه نصب MySQL در اوبونتو 20.04

نصب Python 3 روی سرور Ubuntu 18.04 –  نحوه نصب Python 3 روی سرور Ubuntu 20.04

نصب Linux،Apache،MySQL،PHP LAMP در اوبونتو 20.04 –  نصب وب سرور Apache در CentOS 8

نحوه نصب Drupal با Docker Compose –  نحوه نصب Nginx در اوبونتو 20.04

7 مورد از اقدامات امنیتی برای محافظت از سرورهای شما –  نحوه نصب و ایمن سازی Redis در اوبونتو 20.04

نحوه نصب و ایمن سازی Redis در اوبونتو 18.04اضافه کردن فضای Swap در اوبونتو 20.04

چگونه می توان فایروال را با UFW در اوبونتو 20.04 تنظیم کردنظارت بر اطلاعیه و مسیر BGP با BGPalerter اوبونتو 18.04

نصب و ایمن سازی phpMyAdmin در اوبونتو 20.04  –  نصب و استفاده از Composer در اوبونتو 20.04

ریست کردن رمز ورود ریشه MySQL یا MariaDB –  استفاده از نوع داده MySQL BLOB برای ذخیره تصاویر

نصب Nginx در اوبونتو 18.04نصب توزیع Anaconda پایتون در اوبونتو 20.04

نحوه نصب جاوا با Apt در اوبونتو 18.04 –  نحوه نصب Django و تنظیم محیط توسعه در اوبونتو 16.04

نصب جنگو و تنظیم محیط توسعه در اوبونتو 20.04 – نحوه ایجاد سرور Minecraft در اوبونتو 18.04

نحوه راه اندازی یک پروژه Node با Typescript –  نحوه نصب و پیکربندی VNC در اوبونتو 18.04

ایجاد یک برنامه Django و اتصال آن به یک بانک اطلاعاتینصب و پیکربندی VNC در اوبونتو 20.04

نصب MariaDB در اوبونتو 20.04  –  فعال سازی و اتصال رابط کاربری Django

تنظیم پلتفرم Cloud IDE کد سرور را در اوبونتو 18.04پیکربندی Apache HTTP با رویداد MPM و PHP-FPM

 

 

کلمات کلیدی خرید سرور

خرید vps – خرید سرور مجازی – خرید سرور – سرور هلند – فروش vps – سرور مجازی آمریکا – خریدvps – سرور مجازی هلند – فروش سرور مجازی – سرور آمریکا – vps – سرور مجازی انگلیس – سرور مجازی آلمان – سرور مجازی کانادا – خرید vps آمریکا – خرید وی پی اس – سرور – خرید سرور مجازی هلند – vps خرید – سرور مجازی فرانسه – سرور مجازی هلند – خرید vps آمریکاخرید سرور مجازی ارزان هلندvpsخرید vps هلندخرید سرور مجازی آمریکاخرید vps فرانسهتست vpsسرور مجازی تستسرور مجازی ویندوزارزانترین vpsخرید وی پی اسvps ارزان – 


https://vpsgol.net/product/vps-germany/

https://vpsgol.net/product/vps-usa/

https://vpsgol.net/product/vps-france/

https://vpsgol.net/product/vps-canada/

https://vpsgol.net/product/vps-poland/

https://vpsgol.net/product/vps-netherlands/

https://vpsgol.net/product/vps-england/