آموزش معرفی و بررسی

میزبانی VPS چیست؟ همه آنچه باید درباره سرورهای مجازی بدانید

VPS مخفف عبارت Virtual Private Server است. میزبانی VPS یکی از محبوب ترین خدمات میزبانی است که می توانید برای وب سایت خود انتخاب کنید. از فناوری مجازی سازی برای ارائه منابع اختصاصی (خصوصی) در سرور با چندین کاربر استفاده می کند.

این یک راه حل امن تر و پایدارتر از میزبانی مشترک است که در آن فضای سرور اختصاصی دریافت نمی کنید. با این حال ، مقیاس کوچکتر و ارزان تر از اجاره کل سرور است.

میزبانی VPS معمولاً توسط صاحبان وب سایت هایی انتخاب می شود که دارای ترافیک متوسط بیش از محدودیت برنامه های میزبانی مشترک هستند اما هنوز به منابع یک سرور اختصاصی نیاز ندارند.

راه حل های VPS معمولاً بیش از یک طرح میزبانی ارائه می دهند. به عنوان مثال ، در Hostinger ، ما شش برنامه VPS داریم که متناسب با نیازهای مختلف تجاری است و به شما امکان می دهد وقتی به منابع بیشتری نیاز دارید ، سایت خود را یکپارچه افزایش دهید.

 

 

میزبانی VPS چگونه کار می کند؟

سرور کامپیوتری است که میزبان وب شما روی آن فایل ها و پایگاه های داده مورد نیاز وب سایت شما را ذخیره می کند. هر زمان که یک بازدید کننده آنلاین بخواهد به وب سایت شما دسترسی پیدا کند ، مرورگر آن درخواست را به سرور شما ارسال می کند و فایل های لازم را از طریق اینترنت منتقل می کند. میزبانی VPS یک سرور مجازی در اختیار شما قرار می دهد که یک سرور فیزیکی را شبیه سازی می کند ، اما در واقعیت ، دستگاه بین چندین کاربر به اشتراک گذاشته می شود.

با استفاده از فناوری مجازی سازی ، ارائه دهنده میزبانی شما یک لایه مجازی را در بالای سیستم عامل (OS) سرور نصب می کند. این لایه سرور را به پارتیشن تقسیم می کند و به هر کاربر اجازه می دهد سیستم عامل و نرم افزار خود را نصب کند.

بنابراین ، یک سرور خصوصی مجازی (VPS) مجازی و خصوصی است زیرا کنترل کاملی بر شما دارد. در سطح سیستم عامل از سایر کاربران سرور جدا شده است. در حقیقت ، فناوری VPS مشابه ایجاد پارتیشن در رایانه شما است هنگامی که می خواهید بیش از یک سیستم عامل (مانند ویندوز و لینوکس) را بدون راه اندازی مجدد اجرا کنید.

اجرای VPS به شما امکان می دهد وب سایت خود را در یک محفظه امن با منابع تضمین شده (حافظه ، فضای دیسک ، هسته CPU و غیره) که لازم نیست با سایر کاربران به اشتراک بگذارید ، تنظیم کنید. با میزبانی VPS ، همان دسترسی در سطح ریشه را دارید که گویی سرور اختصاصی دارید ، اما با هزینه بسیار کمتر.

 

مقایسه VPS با سایر انواع میزبانی وب

انواع مختلف میزبانی وب به شما امکان می دهد سطوح مختلف سفارشی سازی را روی سرور خود انجام دهید. آنها از نظر قیمت ، عملکرد (به عنوان مثال زمان بارگذاری صفحه) و در دسترس بودن سرویس (به عنوان مثال زمان استفاده) متفاوت هستند. در زیر ، می توانید نحوه مقایسه میزبانی VPS با سایر راه حل های میزبانی را بخوانید.


https://vpsgol.net/product/vps-germany/

https://vpsgol.net/product/vps-usa/

https://vpsgol.net/product/vps-france/

https://vpsgol.net/product/vps-canada/

https://vpsgol.net/product/vps-poland/

https://vpsgol.net/product/vps-netherlands/

https://vpsgol.net/product/vps-england/