centos 8

نصب پشته Nginx، MySQL، PHP LEMP در CentOS 8

مقدمه
پشته نرم افزار LEMP گروهی از نرم افزارهاست که می تواند برای ارائه صفحات پویای وب و برنامه های وب که به زبان PHP نوشته شده اند ، مورد استفاده قرار گیرد. نام “LEMP” مخفف است که به طور معمول یک سیستم عامل لینوکس با سرور مجازی Nginx (بخ صورت Engine-X تلفظ میشود) را توصیف میکند. داده های بکاپ گرفته در یک پایگاه داده MySQL ذخیره می شوند و پردازش پویا توسط PHP انجام می شود.
لایه پایگاه داده در یک پشته (استک) LEMP به طور معمول یک سرور مجازی پایگاه داده MySQL است ، اما قبل از انتشار CentOS 8 ، MySQL از منابع پیش فرض CentOS در دسترس نبود. به همین دلیل ، MariaDB ، یک فورک (انشعاب) برای MySQL ، به جایگزینی برای MySQL به عنوان سیستم دیتابیس پیش فرض برای پشته های LEMP در دستگاه های CentOS ، تبدیل شد. MariaDB به عنوان یک جایگزین درج تصادفی برای سرور مجازی اصلی MySQL کار می کند ، که در عمل به این معنی است که می توانید بدون نیاز به ایجاد پیکربندی یا تغییر کد در برنامه خود ، به MariaDB سوییچ کنید.

در این راهنما ، یک پشته LEMP را روی یک سرور مجازی CentOS 8 نصب خواهید کرد. اگرچه MySQL از منابع پیش فرض در CentOS 8 در دسترس است ، این راهنما روند تنظیم پشته LEMP با MariaDB را به عنوان سیستم مدیریت پایگاه داده بیان می کند.
پیش نیازها
برای دنبال کردن این راهنما ، به دسترسی به یک سرور مجازی CentOS 8به عنوان کاربر غیر ریشه با امتیازات sudo و یک فایروال فعال روی سرور مجازی خود نیاز خواهید داشت. برای این کار ، می توانید راهنمای تنظیم اولیه سرور مجازی ما برای CentOS 8 را دنبال کنید.
مرحله 1 – نصب سرور مجازی وب Nginx
به منظور نمایش صفحات وب برای بازدید کنندگان سایت ، قصد داریم از Nginx ، سرور مجازی وب با کارایی بالا استفاده کنیم. ما برای نصب این نرم افزار از پکیج منیجر dnf ، که منیجر جدید پیش فرض در CentOS 8 است ، استفاده خواهیم کرد.
با دستور زیر بسته nginx را نصب کنید:
⦁ $ sudo dnf install nginx
هنگامی که از شما خواسته شد ، y را وارد کنید تا تأیید کنید که می خواهید nginx را نصب کنید.
پس از اتمام نصب ، دستور زیر را اجرا کنید تا سرور مجازی را فعال و راه اندازی کنید:
⦁ $ sudo systemctl start nginx
در صورت فعال کردن فایروال firewalld طبق دستورالعمل اولیه تنظیم سرور مجازی ما ، باید به Nginx اجازه اتصال دهید. دستور زیر اتصالات HTTP را که بطور پیش فرض روی پورت 80 اجرا می شود به طور دائم فعال می کند:
⦁ $ sudo firewall-cmd –permanent –add-service=http
برای تأیید اینکه تغییر اعمال شده است ، می توانید دستور زیر را اجرا کنید:
⦁ $ sudo firewall-cmd –permanent –list-all
خروجی مانند این را خواهید دید:
Output
public
target: default
icmp-block-inversion: no
interfaces:
sources:
services: cockpit dhcpv6-client http ssh
ports:
protocols:
masquerade: no
forward-ports:
source-ports:
icmp-blocks:
rich rules:

باید پیکربندی فایروال را مجدد لود کنید تا تغییرات به مرحله اجرا درآیند:
⦁ $ sudo firewall-cmd –reload
با افزودن قانون فایروال جدید ، می توانید با دسترسی به آدرس IP عمومی یا نام دامنه از مرورگر وب خود ، بررسی کنید آیا سرور مجازی به روز و فعال است یا خیر.
توجه: در صورت استفاده از vpsgol به عنوان ارائه دهنده هاست DNS ، می توانید مطالب محصول ما را برای راهنمایی های دقیق در مورد چگونگی تنظیم نام دامنه جدید بررسی کنید و آن را به سرور مجازی خود نشان دهید.

اگر نام دامنه ای ندارید که به سرور مجازی خود نشان دهید و آدرس IP عمومی سرور مجازی خود را نمی شناسید ، می توانید با اجرای دستور زیر آن را پیدا کنید:
⦁ $ ip addr show eth0 | grep inet | awk ‘{ print $2; }’ | sed ‘s/\/.*$//’
با این کار چند آدرس IP چاپ می شود. می توانید به نوبت هر یک از آنها را در مرورگر وب خود امتحان کنید.
به عنوان یک گزینه جایگزین ، می توانید بررسی کنید که کدام آدرس IP قابل دسترسی است ، همانطور که از سایر مکان ها در اینترنت مشاهده می شود:
⦁ $ curl -4 icanhazip.com
آدرسی را که در مرورگر وب خود دریافت می کنید تایپ کنید و شما را به صفحه اول پیش فرض Nginx می برد:

اگر این صفحه را مشاهده کردید ، اکنون سرور مجازی وب شما به درستی نصب شده است.
مرحله 2 – نصب MariaDB
اکنون که وب سرور مجازی خود را فعال کرده اید ، باید یک سیستم پایگاه داده نصب کنید تا بتوانید داده های سایت خود را ذخیره و مدیریت کنید. ما MariaDB ، یک فورک توسعه یافته در جامعه از سرور مجازی اصلی MySQL را توسط Oracle نصب خواهیم کرد.
برای نصب این نرم افزار ، دستور زیر را اجرا کنید:
⦁ $ sudo dnf install mariadb-server
پس از اتمام نصب ، می توانید سرور مجازی MariaDB را فعال کرده و راه اندازی کنید:
⦁ $ sudo systemctl start mariadb
برای بهبود امنیت سرور مجازی پایگاه داده خود ، توصیه می شود اسکریپت امنیتی را اجرا کنید که همراه با MariaDB از قبل نصب شده باشد. این اسکریپت برخی از تنظیمات پیش فرض ناامن را حذف کرده و دسترسی به سیستم پایگاه داده شما را قفل می کند. اسکریپت تعاملی را با اجرا شروع کنید:
⦁ $ sudo mysql_secure_installation
این اسکریپت مجموعه ای از درخواست ها را به شما می آموزد که می توانید در تنظیمات MariaDB خود تغییراتی ایجاد کنید. اولین دستور از شما می خواهد رمز ورود root پایگاه داده فعلی را وارد کنید. این رمز نباید با کاربر root سیستم اشتباه گرفته می شود. کاربر root بانک اطلاعاتی، یک کاربر ادمین با امتیازات کامل نسبت به سیستم دیتابیس است. از آنجا که شما به تازگی MariaDB را نصب کرده اید و هنوز تغییری در پیکربندی ایجاد نکرده اید ، این گذرواژه خالی خواهد بود ، بنابراین کافی است سریعاً ENTER را فشار دهید.
اعلان بعدی از شما میپرسد که آیا می خواهید رمزعبور ریشه دیتابیس را تنظیم کنید یا خیر. از آنجا که MariaDB از یک روش تأیید هویت ویژه برای کاربر اصلی استفاده می کند که به طور معمول از استفاده از رمز عبور ایمن تر است ، دیگر نیازی به تنظیم آن ندارید. N را تایپ کرده و ENTER را فشار دهید.
از آنجا به بعد، می توانید Y و سپس ENTER را فشار دهید تا پیش فرض برای همه سؤالات بعدی را بپذیرید. با این کار کاربران ناشناس و پایگاه داده آزمایشی حذف می شوند ، ورود به سیستم از راه دور را غیرفعال می شود و این قوانین جدید را بارگذاری می کنید تا سرور مجازی بلافاصله تغییراتی که شما انجام داده اید را بشناسد.
پس از اتمام، با تایپ کردن دستور زیر به کنسول MariaDB وارد شوید:
⦁ $ sudo mysql
این کار به سرور مجازی MariaDB به عنوان کاربر root پایگاه داده ادمین متصل می شود ، که با استفاده از sudo هنگام اجرای این دستور به آن اشاره میشود. باید خروجی مشابه زیر را مشاهده کنید:
Output
Welcome to the MariaDB monitor. Commands end with ; or \g.
Your MariaDB connection id is 9
Server version: 10.3.17-MariaDB MariaDB Server

Copyright (c) 2000, 2018, Oracle, MariaDB Corporation Ab and others.

Type ‘help;’ or ‘\h’ for help. Type ‘\c’ to clear the current input statement.

MariaDB [(none)]>

توجه کنید که برای اتصال به عنوان کاربر اصلی نیازی به گذرواژه ندارید. این امر به این دلیل کار می کند که روش احراز هویت پیش فرض برای کاربر اداری MariaDB به جای password ، unix_socket است. اگرچه ممکن است در ابتدا یک نگرانی امنیتی به نظر برسد ، باعث می شود سرور مجازی پایگاه داده ایمن تر شود زیرا تنها کاربرانی اجازه ورود به عنوان کاربر اصلی MariaDB را دارند که کاربران سیستم با امتیازات sudo باشند و از کنسول یا از طریق برنامه ای که همان امتیازات را دارد، وارد سیستم می شوند. از لحاظ عملی ، این بدان معناست که شما قادر نخواهید بود از کاربر ریشه بانک اطلاعاتی ادمین برای اتصال به برنامه PHP خود استفاده کنید.
برای افزایش امنیت ، بهتر است برای هر بانک اطلاعاتی ، حسابهای کاربری اختصاصی با امتیازات گسترده تری تنظیم کنید ، به خصوص اگر قصد دارید چندین پایگاه داده را در سرور مجازی خود داشته باشید. برای توصیف چنین ستاپی ، یک پایگاه داده با نام example_database و کاربری با نام example_user ایجاد می کنیم ، اما می توانید این نام ها را با مقادیر مختلف جایگزین کنید.
برای ایجاد یک پایگاه داده جدید ، دستور زیر را از کنسول MariaDB خود اجرا کنید:
⦁ MariaDB [(none)]> CREATE DATABASE example_database;
اکنون می توانید یک کاربر جدید ایجاد کنید و از آنها در پایگاه داده سفارشی که اخیراً ایجاد کرده اید ، به آنها امتیاز دهید. دستور زیر رمزعبور کاربر را به عنوان password تعریف می کند ، اما شما باید این مقدار را با یک رمز عبور ایمن با انتخاب خود جایگزین کنید:
⦁ MariaDB [(none)]> GRANT ALL ON example_database.* TO ‘example_user’@’localhost’ IDENTIFIED BY ‘password’ WITH GRANT OPTION;
با این کار به کاربر example_user امتیازات کاملی روی example\_database داده می شود ، در حالی که از ایجاد یا تغییر سایر پایگاه های داده روی سرور مجازی شما جلوگیری می کند.
برای اطمینان از ذخیره و در دسترس بودن آنها در جلسه کنونی ، امتیازات را فلاش کنید:
⦁ MariaDB [(none)]>FLUSH PRIVILEGES;
از پوسته MariaDB خارج شوید:
⦁ MariaDB [(none)]>exit
با ورود دوباره به کنسول MariaDB ، این بار با استفاده از اعتبارات کاربر سفارشی می توانید آزمایش کنید که آیا کاربر جدید ادمین اجازه های لازم را دارد یا خیر.
⦁ $ mysql -u example_user -p
به فلگ -p در این دستور توجه کنید که با استفاده از پسوردی که هنگام ایجاد کاربر example_user انتخاب کرده اید ، شما را راهنمایی می کند. پس از ورود به کنسول MariaDB ، تأیید کنید که به پایگاه داده example\_database دسترسی دارید:
⦁ MariaDB [(none)]> SHOW DATABASES;
این کار خروجی زیر را به شما می دهد:
Output
+——————–+
| Database |
+——————–+
| example_database |
| information_schema |
+——————–+
2 rows in set (0.000 sec)

برای خروج از پوسته MariaDB ، تایپ کنید:
⦁ MariaDB [(none)]> exit
در این مرحله ، سیستم پایگاه داده شما تنظیم شده است و می توانید به سراغ نصب PHP ، مؤلفه نهایی پشته LEMP بروید.
مرحله 3 – نصب PHP-FPM
شما Nginx را برای ارائه مطالب خود و MariaDB را برای ذخیره و مدیریت داده های خود نصب کرده اید. اکنون می توانید PHP را برای پردازش کد و تولید محتوای پویا برای سرور مجازی وب نصب کنید.
در حالی که Apache مفسر PHP را در هر درخواست تعبیه می کند ،Nginx به یک برنامه خارجی نیاز دارد تا پردازش PHP را انجام دهد و به عنوان پلی بین مفسر PHP و سرور مجازی وب عمل کند. این کار باعث می شود عملکرد کلی بهتر در اکثر وب سایتهای مبتنی بر PHP انجام شود ، اما به پیکربندی اضافی نیاز دارد. شما باید php-fpm را که مخفف ” PHP fastCGI process manager ” است ، نصب کنید و به Nginx بگویید که درخواستهای PHP را برای پردازش به این نرم افزار ارسال کند. علاوه بر این ، به php-mysqlnd ، ماژول PHP نیاز خواهید داشت که به PHP اجازه می دهد تا با بانکهای اطلاعاتی مبتنی بر MySQL ارتباط برقرار کند. بسته های اصلی PHP بصورت خودکار به عنوان متعلقات نصب می شوند.
برای نصب بسته های php-fpm و php-mysql ، دستور زیر را اجرا کنید:
⦁ $ sudo dnf install php-fpm php-mysqlnd
پس از اتمام نصب ، برای یک سری تنظیمات ، باید فایل /etc/php-fpm.d/www.conf را ویرایش کنید.
ویرایشگر متن پیش فرض که با CentOS 8 همراه است vi است. vi یک ویرایشگر متن بسیار قدرتمند است ، اما می تواند برای کاربرانی که فاقد تجربه با آن هستند ، تا حدودی خسته کننده باشد. برای تسهیل ویرایش فایل های پیکربندی روی سرور مجازی CentOS 8 خود ، بهتر است ویرایشگر کاربر پسندتر دیگری مانند nano را نصب کنید:
⦁ $ sudo dnf install nano
اکنون فایل پیکربندی /etc/php-fpm.d/www.conf را با استفاده از nano یا ویرایشگر مورد نظر خود باز کنید:
⦁ $ sudo nano /etc/php-fpm.d/www.conf
اکنون به دنبال دیرکتیو user و group باشید. اگر از nano استفاده می کنید ، می توانید CTRL + W را بزنید تا این عبارات را در فایل باز جستجو کنید.
/etc/php-fpm.d/www.conf

; Unix user/group of processes
; Note: The user is mandatory. If the group is not set, the default user’s group
; will be used.
; RPM: apache user chosen to provide access to the same directories as httpd
user = apache
; RPM: Keep a group allowed to write in log dir.
group = apache

توجه خواهید کرد که متغیرهای user و group برای apache تنظیم شده اند. ما باید این موارد را به nginx تغییر دهیم:
/etc/php-fpm.d/www.conf

; RPM: apache user chosen to provide access to the same directories as httpd
user = nginx
; RPM: Keep a group allowed to write in log dir.
group = nginx

پس از ویرایش ، فایل را ذخیره کنید و ببندید. اگر از nano استفاده می کنید ، این کار را با فشار دادن CTRL + X ، سپس Y و ENTER انجام دهید.
برای فعال و شروع سرویس php-fpm ، دستور زیر را اجرا کنید:
⦁ $ sudo systemctl start php-fpm
در آخر ، سرور مجازی وب Nginx را مجدداً راه اندازی کنید تا فایلهای پیکربندی ایجاد شده توسط نصب php-fpm لود شود:
⦁ $ sudo systemctl restart nginx
اکنون سرور مجازی وب شما کاملاً تنظیم شده است. در مرحله بعدی ، ما یک اسکریپت تست PHP ایجاد خواهیم کرد تا مطمئن شویم که همه چیز مطابق آنچه انتظار می رود کار می کند.
مرحله 4 – تست PHP با Nginx
در CentOS 8 ، نصب پیش فرض php-fpm به طور خودکار فایلهای پیکربندی ایجاد می کند که به سرور مجازی وب Nginx شما امکان می دهد تا فایل های .php را در ریشه سند پیش فرض واقع در / usr / share / nginx / html مدیریت کند. برای اینکه PHP بطور صحیح در سرور مجازی وب کار کند ، نیازی به تغییر در تنظیمات Nginx ندارید.
تنها تنظیماتی که انجام خواهیم داد تغییر تنظیمات پیش فرض اجازه در پوشه ریشه سند Nginx است. به این ترتیب ، شما قادر خواهید بود با استفاده از سیستم عادی کاربری خود ، بدون نیاز به پیشوند هر دستور با sudo ، فایل ها را در آن دیرکتوری قرار دهید و اصلاح کنید.
دستور زیر مالکیت ریشه اصلی پیش فرض Nginx را به کاربر و گروهی به نام sammy تغییر می دهد ، بنابراین حتماً نام کاربری و گروه هایلایت شده را در این دستور جایگزین کنید تا نام کاربری و گروه سیستم شما منعکس شود.
⦁ $ sudo chown -R sammy.sammy /usr/share/nginx/html/
اکنون برای این که مطمئن شویم که سرور مجازی وب همانطور که انتظار می رود کار کند ، یک صفحه PHP تست ایجاد می کنیم.
یک فایل PHP جدید با نام info.php در دیرکتوری / usr / share / nginx / html ایجاد کنید:
⦁ $ nano /usr/share/nginx/html/info.php
کد PHP زیر اطلاعات مربوط به محیط PHP فعلی را که روی سرور مجازی در حال اجرا است نمایش می دهد:
/usr/share/nginx/html/info.php
<?php

phpinfo();

پس از اتمام ، فایل را ذخیره کنید و ببندید.
اکنون می توانیم آزمایش کنیم که آیا سرور مجازی وب ما می تواند محتوای تولید شده توسط یک اسکریپت PHP را به درستی نمایش دهد یا خیر. به مرورگر خود بروید و به نام هاست یا آدرس IP سرور مجازی خود که در ادامه اش /info.php دارد دسترسی پیدا کنید:
http: //server_host_or_IP/info.php
صفحه ای شبیه به این را مشاهده خواهید کرد:

پس از بررسی اطلاعات مربوط به سرور مجازی PHP خود از طریق آن صفحه ، بهتر است فایل ایجاد شده را حذف کنید زیرا حاوی اطلاعات حساسی در مورد محیط PHP و سرور مجازی CentOS شما است. برای حذف آن فایل می توانید از rm استفاده کنید:
⦁ $ rm /usr/share/nginx/html/info.php
در صورت نیاز بعداً می توانید این فایل را دوباره بازتولید کنید. در مرحله بعد ، اتصال بانک اطلاعاتی را از طرف PHP آزمایش خواهیم کرد.
مرحله 5 – آزمایش اتصال به بانک اطلاعاتی از PHP (اختیاری)
اگر می خواهید تست کنید که PHP قادر به اتصال به MariaDB و اجرای درخواست های پایگاه داده است ، می توانید یک جدول آزمایشی با داده ها و درخواست های ساختگی برای محتوای آن از یک اسکریپت PHP ایجاد کنید.
ابتدا با کاربر پایگاه داده ای که در مرحله 2 این راهنما ایجاد کرده اید به کنسول MariaDB متصل شوید:
⦁ $ mysql -u example_user -p
یک جدول با نام todo_list ایجاد کنید. از کنسول MariaDB عبارت زیر را اجرا کنید:
CREATE TABLE example_database.todo_list (
item_id INT AUTO_INCREMENT,
content VARCHAR(255),
PRIMARY KEY(item_id)
);

اکنون ، چند ردیف از محتوا را در جدول تست وارد کنید. بهتر است با استفاده از مقادیر مختلف دستور بعدی را چند بار تکرار کنید:
⦁ MariaDB [(none)]> INSERT INTO example_database.todo_list (content) VALUES (“My first important item”);
برای تأیید اینکه داده ها با موفقیت در جدول شما ذخیره شده اند ، این دستور را اجرا کنید:
⦁ MariaDB [(none)]> SELECT * FROM example_database.todo_list;
خروجی زیر را مشاهده خواهید کرد:
Output
+———+————————–+
| item_id | content |
+———+————————–+
| 1 | My first important item |
| 2 | My second important item |
| 3 | My third important item |
| 4 | and this one more thing |
+———+————————–+
4 rows in set (0.000 sec)

پس از تأیید اینکه داده های معتبری در جدول آزمون خود دارید ، می توانید از کنسول MariaDB خارج شوید:
⦁ MariaDB [(none)]> exit
اکنون می توانید اسکریپت PHP را ایجاد کنید که به MariaDB وصل شود و محتوای خود را جستجو کنید. با استفاده از ویرایشگر مورد نظر خود ، یک فایل PHP جدید را در دیرکتوری ریشه وب خود ایجاد کنید. ما برای این کار از nano استفاده خواهیم کرد:
⦁ $ nano /usr/share/nginx/html/todo_list.php
محتوای زیر را به متن PHP خود اضافه کنید:

/usr/share/nginx/html/todo_list.php
<?php
$user = “example_user”;
$password = “password”;
$database = “example_database”;
$table = “todo_list”;

try {
$db = new PDO(“mysql:host=localhost;dbname=$database”, $user, $password);
echo “<h2>TODO</h2><ol>”;
foreach($db->query(“SELECT content FROM $table”) as $row) {
echo “<li>” . $row[‘content’] . “</li>”;
}
echo “</ol>”;
} catch (PDOException $e) {
print “Error!: ” . $e->getMessage() . “<br/>”;
die();
}

پس از پایان ویرایش ، فایل را ذخیره کنید و ببندید.
اکنون می توانید با مراجعه به نام هاست سرور مجازی یا آدرس IP عمومی خود که در ادامه اش /todo_list.php دارد، به این صفحه در مرورگر وب خود دسترسی پیدا کنید:
http: //server_host_or_IP/todo_list.php
باید صفحه ای مانند این را مشاهده کنید ، که محتویاتی را که در جدول آزمایش خود وارد کرده اید نشان دهد:

این بدان معناست که محیط PHP شما آماده اتصال و تعامل با سرور مجازی MariaDB شماست.
نتیجه
در این راهنما ، با استفاده از Nginx به عنوان سرور مجازی وب ، پایه ای انعطاف پذیر برای ارائه وب سایت ها و برنامه های PHP به بازدید کنندگان خود ایجاد کرده اید. شما Nginx را تنظیم کرده اید تا بتوانید درخواست های PHP را از طریق php-fpm انجام دهید ، همچنین یک پایگاه داده MariaDB را برای ذخیره اطلاعات وب سایت خود تنظیم نموده اید.

 

از این لینک ها زیر می توانید آمورش های بیشتری برای لینوکس پیدا کنید :

نحوه نصب Nginx در CentOS 8  –  استفاده از Cron برای خودکارسازی کارها در اوبونتو 18

پکیج کردن و انتشار برنامه Snap در اوبونتو 18نصب و استفاده ازRadamsa برای فوز کردن برنامه ها روی Ubuntu 18

استقرارهای تولید Node.js خود را با Shipit در CentOS 7 –  نحوه راه اندازی Eclipse Theia Cloud IDE Platform در Debian 10

چگونگی استفاده از migrations و seeders دیتابیس  –  نحوه نصب Docker Compose در Debian 10

نحوه نصب R روی اوبونتو 18.04 – چگونه می توان با کتابخانه (library) درخواست ها در پایتون شروع به کار کرد

چگونه می توان هاست های مجازی Apache را در اوبونتو 18.04  –  نحوه اجرای صفحه گذاری در MySQL با PHP روی اوبونتو 18.04

نصب پشته Nginx، MySQL، PHP LEMP در CentOS 8 – نحوه تنظیم پلتفرم Eclipse Theia Cloud IDE در CentOS 7

نحوه نصب پشته یا استک Nginx ، MySQL ، PHP LEMP  –  بسته بندی برنامه Laravel 6 برای توسعه با Docker Compose

مراحل ایمن سازی Apache HTTP در FreeBSD 12  – بهینه سازی درخواست های MySQL با ذخیره سازی ProxySQL در اوبونتو 16

درک Objectهای Map و Set در JavaScript  –  استفاده از Ansible برای نصب و راه اندازی وردپرس با LAMP در اوبونتو 18

نحوه راه اندازی Eclipse Theia Cloud IDE در اوبونتو  –  چگونه می توان پلتفرم كد سرور Cloud IDE را در اوبونتو 18.04

نحوه استفاده از Cron برای خودکارسازی کارها در CentOS 8   –  چگونه می توان از رول های ansible برای انتزاع محیط زیرساختی

نحوه نوشتن کد ناهمگام (غیر همزمان) در Node.js –  نحوه پیکربندی یک خوشه Galera با MySQL در سرورهای اوبونتو 18

راه اندازی اولیه سرور با CentOS 8 –   تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی یک خوشه Kubernetes

نحوه تنظیم کلیدهای SSH در CentOS 8 –  نحوه نصب و استفاده از PostgreSQL در CentOS 7

نحوه ساختن یک برنامه Node.js با Docker  Quickstart  –  چگونه می توان پلتفرم Eclipse Theia Cloud IDE را روی اوبونتو

چگونه می توان هاست های مجازی Apache را در اوبونتو  –  مدیریت DNS با استفاده از DNSControl در Debian 10

نحوه تایید صحت رمز عبور با Apache در اوبونتو 18.04 –  چگونه می توان پلتفرم Cloud IDE کد سرور را روی CentOS 7

نحوه نصب و استفاده از TimescaleDB در CentOS 7نحوه نصب Apache Kafka در Debian 10

نحوه تایید صحت رمز عبور با Apache در اوبونتو 18.04  –  نحوه نصب وردپرس با OpenLiteSpeed ​​در اوبونتو 18.04

 

 

کلمات کلیدی خرید سرور

خرید vps – خرید سرور مجازی – خرید سرور – سرور هلند – فروش vps – سرور مجازی آمریکا – خریدvps – سرور مجازی هلند – فروش سرور مجازی – سرور آمریکا – vps – سرور مجازی انگلیس – سرور مجازی آلمان – سرور مجازی کانادا – خرید vps آمریکا – خرید وی پی اس – سرور – خرید سرور مجازی هلند – vps خرید – سرور مجازی فرانسه – سرور مجازی هلند – خرید vps آمریکاخرید سرور مجازی ارزان هلندvpsخرید vps هلندخرید سرور مجازی آمریکاخرید vps فرانسهتست vpsسرور مجازی تستسرور مجازی ویندوزارزانترین vpsخرید وی پی اسvps ارزان – 


https://vpsgol.net/product/vps-germany/

https://vpsgol.net/product/vps-usa/

https://vpsgol.net/product/vps-france/

https://vpsgol.net/product/vps-canada/

https://vpsgol.net/product/vps-poland/

https://vpsgol.net/product/vps-netherlands/

https://vpsgol.net/product/vps-england/