Debian 8

نحوه نصب پشته Linux ، Apache ، MySQL ، PHP LAMP در دبیان 8

پشته “LAMP” نرم افزار شامل سیستم عامل لینوکس، سرور مجازی وب Apache ، پایگاه داده MySQL و زبان اسکریپت PHP میباشد، که پایه ای عالی برای توسعه وب و اپلیکیشن است. این پشته نرم افزاری با نصب این موارد، سرور مجازی شما را قادر میسازد که وب سایت های دینامیک و اپلیکیشن های وب را میزبانی کند.
در این راهنما ، یک پشته LAMP را روی یک سرور مجازی Debian 8 نصب خواهیم کرد.
پیش نیازها
⦁ برای تکمیل این آموزش ، نیاز به داشتن یک سرور مجازی دبیان 8 با یک حساب کاربری غیر ریشه فعال با sudo و یک فایروال پایه دارید که می توان با استفاده از راهنمای تنظیم اولیه سرور مجازی ما برای دبیان 8 این کار را انجام داد.
⦁ همچنین باید یک فایروال پایه ایجاد کنید که میتوانید با دنبال کردن راهنمای ستاپ UFW اوبونتو و دبیان این را انجام دهید.
مرحله 1 – به روزرسانی سیستم
قبل از نصب هر نرم افزاری ، لازم است سیستم خود را به روز کنید. برای به روزرسانی لیست بسته های خود ، تایپ کنید:
⦁ $ sudo apt-get update

این به سیستم عامل شما می گوید که بسته های نرم افزاری را که در حال حاضر روی سرور مجازی شما نصب شده است با هر نسخه جدیدی که ممکن است اخیراً در مخازن آنلاین Debian به روز شده باشد ، و در آن بسته های نرم افزاری پایه قرار دارند ، مقایسه کنید.

توجه: اگر یک سرور مجازی پر کاربرد یا مهم را برای اجرای ماموریت در حال اجرا دارید ، در مورد نصب به روزرسانی ها احتیاط کنید و با بررسی دقیق هر بسته مشخص کنید که آیا واقعاً برای سیستم شما لازم است یا خیر. در مثال ما در اینجا ، تمام بسته ها فقط برای اهداف این آموزش نصب شده اند.
پس از تشخیص اینکه این مؤلفه های نرم افزار به روز شده با نیازهای شما مرتبط هستند ، پیش بروید و سرور مجازی خود را به روز کنید. می توانید این کار را با تایپ دستور زیر انجام دهید:
⦁ $ sudo apt-get dist-upgrade

بسته به نسخه فعلی سیستم عامل نصب شده شما ، بسته های نرم افزاری و شرایط شبکه ممکن است کمی طول بکشد. روی یک سرور مجازی جدید ، چند ثانیه طول می کشد.

اکنون سرور مجازی شما کاملاً ثبت ، به روز و آماده نصب LAMP است. از آنجا که سرور مجازی شما سیستم عامل لینوکس Debian را اجرا می کند ، می توانید برای مدیریت اتصالات شبکه خود به سرواغ نصب سرور مجازی وب Apache بروید.
مرحله 2 – نصب Apache و به روزرسانی فایروال
قدم بعدی در نصب LAMP ، نصب وب سرور مجازی Apache است. این یک وب سرور مجازی کاملاً مستند و پرکاربرد است که به سرور مجازی شما امکان نمایش محتوای وب را می دهد. برای نصب Apache ، دستور زیر را تایپ کنید:
⦁ $ sudo apt-get install apache2 apache2-doc

این بسته اصلی وب سرور مجازی Apache و همچنین مستنداتی را که همراه آن هستند ، نصب می کند. این فرآیند ممکن است چند ثانیه طول بکشد تا Apache و بسته های مورد نیاز آن نصب شوند. پس از اتمام ، apt-get خارج خواهد شد و نصب کامل میشود.
در مرحله بعد ، با فرض اینکه آموزش نصب UFW را با نصب و فعال کردن فایروال دنبال کرده اید ، اطمینان حاصل کنید که فایروال شما ترافیک HTTP و HTTPS را امکان پذیر می کند.
UFW هنگام نصب روی Debian 8 ، دارای پروفایل های برنامه ای است که می توانید برای تنظیمات فایروال خود از آن استفاده کنید. لیست کامل پروفایل های برنامه را با اجرای دستور زیر مشاهده کنید:
⦁ $ sudo ufw app list

پروفایل های WWW برای مدیریت پورت های مورد استفاده توسط سرور مجازی های وب استفاده می شود:
Output
Available applications:
. . .
WWW
WWW Cache
WWW Full
WWW Secure
. . .
اگر نمایه WWW Full را بازرسی کنید ، نشان می دهد که ترافیک به پورت 80 و 443 امکان پذیر است:
⦁ $ sudo ufw app info “WWW Full”

Output
Profile: WWW Full
Title: Web Server (HTTP,HTTPS)
Description: Web Server (HTTP,HTTPS)

Ports:
80,443/tcp
ترافیک ورودی HTTP و HTTPS را برای این نمایه مجاز کنید:
⦁ $ sudo ufw allow in “WWW Full”

اکنون که به ترافیک وب اجازه عبور از فایروال خود را دادیم ، بیایید تست کنیم تا مطمئن شویم که سرور مجازی وب به نمونه هایی از صفحه وب پاسخ می دهد. در مرحله اول ، به آدرس IP سرور مجازی خود نیاز خواهید داشت. با اجرای دستور زیر می توانید آدرس IP خود را در بخش SSH فعلی خود مشاهده کنید:
⦁ $ sudo ifconfig eth0

در صفحه نمایش خود چند خط خروجی از جمله آدرس IP سرور مجازی خود مشاهده خواهید کرد. شما به عدد چهار بخشی نشان داده شده پس از inet addr نیاز دارید:
Output
inet addr:111.111.111.111
آدرس IP ذکر شده را یادداشت کنید و مانند مرورگر وب مورد علاقه خود تایپ کنید:
http://111.111.111.111
پس از اتمام ، صفحه پیش فرض Apache 2 را مشاهده خواهید کرد ، مشابه این:

اکنون که Apache را با موفقیت روی سرور مجازی خود نصب کردید ، می توانید محتوای وب سایت خود را در دیرکتوری / var / www / html بارگذاری کنید. اگر می خواهید چندین وب سایت راه اندازی کنید ، لطفاً این مقاله راجع به راه اندازی میزبان های مجازی آپاچی را مشاهده کنید.
برای راهنمایی های بیشتر و اطلاعات امنیتی مربوط به Apache ، لطفاً به اطلاعات Apache دبیان نگاهی بیندازید.

با فعال شدن و راه اندازی سرور مجازی وب خود ، می توانید محلی برای ذخیره داده ها در وب سایت خود ایجاد کنید ، که می توانید با MySQL انجام دهید
مرحله 3 – نصب و ایمن سازی MySQL
مؤلفه بعدی سرور مجازی LAMP ، MySQL است. این نرم افزار پایگاه داده رابطه ای یک مؤلفه backend اساسی برای سایر بسته های نرم افزاری مانند WordPress, Joomla, Drupal و بسیاری دیگر است.
برای نصب پشتیبانی MySQL و PHP برای آن ، دستور زیر را تایپ کنید:
⦁ $ sudo apt-get install mysql-server php5-mysql

این کار MySQL و سایر بسته های مورد نیاز را نصب می کند. توجه داشته باشید که روال نصب از شما می خواهد رمزعبور جدیدی را برای کاربر root MySQL وارد کنید:

این یک حساب جداگانه است که به طور خاص برای عملکردهای ادمین در MySQL استفاده می شود. نام کاربری root است و رمزعبور هر چیزی که در اینجا تنظیم می کنید. حتما رمز ترکیبی خوبی با ترکیب های مختلف حروف و اعداد تنظیم کنید.
پس از این کار ، نصب MySQL به پایان میرسد.
برای ایمن نگه داشتن سرور مجازی پایگاه داده جدید ، اسکریپت دیگری وجود دارد که باید آن را اجرا کنید. برای شروع دستور زیر را تایپ کنید:
⦁ $ sudo mysql_secure_installation

در این مرحله ، اسکریپت چند سؤال از شما خواهد پرسید. هنگامی که از شما خواسته شد ، گذرواژه حساب MySQL را وارد کنید. سپس سیستم از شما سؤال می کند:
Interactive
Change the root password? [Y/n] n

از آنجا که قبلاً رمز نصب MySQL را در نصب خود تنظیم کرده ایم ، می توانید در این مرحله نه بگویید. سپس اسکریپت می پرسد:
Interactive
Remove anonymous users? [Y/n] y
برای حذف گزینه کاربران ناشناس برای امنیت ، با بله پاسخ دهید.
در مرحله بعد ، اسکریپت از شما می خواهد که ورود به سیستم از راه دور را برای حساب root مجاز یا غیر مجاز کنید. برای امنیت ، ورود به سیستم از راه دور را برای ریشه مجاز نکنید مگر اینکه محیط شما به این امر نیاز داشته باشد.
سرانجام ، اسکریپت از شما می خواهد که پایگاه داده آزمون را حذف کرده و جداول امتیاز را مجدد لود کنید. به هر دوی اینها پاسخ مثبت دهید. این کار پایگاه داده آزمایش را حذف می کند و تغییرات امنیتی را پردازش می کند.

اگر همه چیز صحیح باشد ، پس از اتمام ، اسکریپت با این خروجی برمی گردد:
Output
All done! If you have completed all of the above steps, your MySQL installation should now be secure.

بیایید بررسی کنیم که سرور مجازی MySQL جدید ما در حال اجرا است. این دستور را تایپ کنید:
⦁ $ mysql -u root -p

پس از نصب بسته نرم افزاری ، رمز اصلی را که برای MySQL تنظیم کرده اید وارد کنید. به یاد داشته باشید ، این حساب اصلی نیست که برای مدیریت سرور مجازی شما استفاده می شود. پس از ورود ، موارد زیر را تایپ کنید تا وضعیت سرور مجازی ، اطلاعات نسخه و موارد دیگر را دریافت کنید:
⦁ Mysql> status

این یک روش خوب برای اطمینان از نصب MySQL و آماده تنظیمات بیشتر است. وقتی بررسی خروجی تمام شد ، با وارد کردن این دستور از برنامه خارج شوید:
⦁ Mysql> exit

بعد از تأیید فعال بودن MySQL ، مرحله بعدی نصب PHP است تا بتوانید اسکریپت ها و کد پردازش را روی سرور مجازی خود اجرا کنید.
مرحله 4 – نصب PHP
برای آخرین مؤلفه خود ، PHP را تنظیم و نصب خواهیم کرد که مخفف PHP: Hypertext Preprocessor است. این زبان برنامه نویسی محبوب سمت سرور مجازی برای محتوای وب پویا به طور بسیار گسترده استفاده می شود و این امر را برای بسیاری از توسعه دهندگان وب و برنامه ها ضروری می کند.
برای نصب PHP ، دستور زیر را تایپ کنید:
⦁ sudo apt-get install php5-common libapache2-mod-php5 php5-cli

پس از موافقت با نصب ، PHP روی سرور مجازی شما نصب می شود. بسیاری از بسته های نصب شده فراتر از PHP را مشاهده خواهید کرد. نگران نباشید سیستم شما در حال ادغام نرم افزار PHP با نصب موجود Apache2 و سایر برنامه های شما است.
Apache را بر روی سرور مجازی خود ریستارت کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمام تغییرات مربوط به نصب PHP مؤثر هستند. برای انجام این کار ، دستور زیر را تایپ کنید:
⦁ $ sudo service apache2 restart

حال ، نرم افزار PHP که نصب کرده اید آزمایش کنید. به دیرکتوری وب عمومی بروید:
⦁ $ cd /var/www/html

پس از آنجا ، از ویرایشگر متن کنسول مورد علاقه خود استفاده کنید تا فایلی به نام info.php ایجاد کنید. در اینجا یک روش برای انجام این کار وجود دارد:
⦁ $ sudo nano info.php

این دستور از ویرایشگر خط فرمان nano برای باز کردن یک فایل خالی جدید با این نام استفاده می کند. در داخل این فایل ، موارد زیر را برای جمع کردن یک صفحه وب با اطلاعات خروجی برای پیکربندی PHP خود تایپ کنید:
/var/www/html/info.php
<?php phpinfo(); ?>
برای خروج از فایل ، CTRL-X بزنید ، سپس Y را تغییر دهید که تغییراتی را که ایجاد کرده اید ذخیره کنید ، سپس ENTER را تأیید کنید تا نام فایل را تأیید کنید. برای دسترسی به اطلاعات پیکربندی ، مرورگر وب خود را باز کرده و آدرس زیر را تایپ کنید ، بخش هایلایت شده را با آدرس IP سرور مجازی خود جایگزین کنید:
⦁ http://111.111.111.111/info.php
اگر همه کارها را به درستی انجام داده باشید ، صفحه پیش فرض اطلاعات PHP مانند صفحه زیر را می بینید:

هنگامی که تست این صفحه PHP را مشاهده کردید ، آن را برای امنیت حذف کنید. برای انجام این کار ، این دستور را اجرا کنید:
⦁ $ sudo rm -i /var/www/html/info.php

سپس سیستم از شما سؤال می کند که آیا می خواهید فایل آزمایشی را که ایجاد کرده اید حذف کنید. برای حذف فایل جواب بله بدهید. پس از اتمام این کار ، نصب اولیه PHP را انجام داده اید.
نتیجه
اکنون پایه اصلی LAMP را بر روی سرور مجازی خود نصب کرده اید و به شما بستری برای ایجاد طیف گسترده ای از وب سایت ها و برنامه های وب ارائه می دهید. از اینجا ، روش های بسیاری وجود دارد که می توانید قابلیت های سرور مجازی خود را شخصی سازی و گسترش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد امنیت سرور مجازی لینوکس خود ، مقدمه ای برای تأمین امنیت لینوکس VPS خود ببینید. اگر می خواهید سرور مجازی خود را برای میزبانی چندین وب سایت تنظیم کنید ، آموزش هاست های مجازی Apache را دنبال کنید.

نحوه ایجاد استخر (pool) اضافی برای ذخیره سازی با استفاده از GlusterFS در اوبونتو 20.04

نحوه اتصال به بانک اطلاعاتی مدیریت شده در اوبونتو 18.04

نحوه استقرار Laravel 7 و MySQL در Kubernetes با استفاده از Helm

نحوه اشکال زدایی کد Node.js در کد ویژوال استودیو

نحوه نصب Elasticsearch ، Logstash و Kibana Elastic Stack در اوبونتو 20.04

نحوه نصب TensorFlow در اوبونتو 20.04

نحوه نصب Elasticsearch ، Logstash و Kibana Elastic Stack در اوبونتو 18.04

نحوه نصب پشته Linux ، Apache ، MySQL ، PHP LAMP در دبیان 8

نحوه نصب Webmin در Debian 9

نحوه تنظیم Jupyter Notebook با پایتون 3 در Ubuntu 18.04

خرید vps – خرید سرور مجازی – خرید سرور – سرور هلند – فروش vps – سرور مجازی آمریکا – خریدvps – سرور مجازی هلند – فروش سرور مجازی – سرور آمریکا – vps – سرور مجازی انگلیس – سرور مجازی آلمان – سرور مجازی کانادا – خرید vps آمریکا – خرید وی پی اس – سرور – خرید سرور مجازی هلند – vps خرید – سرور مجازی فرانسه – سرور مجازی هلند – خرید vps آمریکا – خرید سرور مجازی ارزان هلند – vps – خرید vps هلند – خرید سرور مجازی آمریکا – خرید vps فرانسه – تست vps – سرور مجازی تست – سرور مجازی ویندوز – ارزانترین vps – خرید وی پی اس – vps ارزان


https://vpsgol.net/product/vps-germany/

https://vpsgol.net/product/vps-usa/

https://vpsgol.net/product/vps-france/

https://vpsgol.net/product/vps-canada/

https://vpsgol.net/product/vps-poland/

https://vpsgol.net/product/vps-netherlands/

https://vpsgol.net/product/vps-england/