Ubuntu 20.04

نحوه نصب وردپرس در اوبونتو 20.04 با پشته LAMP

وردپرس یک فناوری منبع باز بسیار محبوب برای ساخت وب سایت و وبلاگ در اینترنت است. 63٪ کل وب سایتهایی که سیستم مدیریت محتوا (CMS) دارند و 36% از سایت هایی که هم اکنون آنلاین هستند از وردپرس استفاده می کنند.
روشهای مختلف زیادی برای دسترسی به وردپرس وجود دارد و برخی از مراحل تنظیمات پیچیده تر از سایر ستاپ ها هستند. این آموزش برای افرادی در نظر گرفته شده است که مایل به نصب و اجرای یک نمونه وردپرس در یک سرور مجازی ابری مدیریت نشده از طریق خط فرمان هستند. گرچه این روش به مراحل بیشتری نسبت به نصب وردپرس آماده نیاز دارد ، اما به ادمین ها کمک میکند کنترل بیشتری بر محیط وردپرس خود داشته باشند.
بسته به نیاز و اهداف خود ، ممکن است گزینه های دیگری پیدا کنید که مناسب تر باشد. وردپرس به عنوان یک نرم افزار منبع باز ، می تواند به صورت رایگان دانلود و نصب شود ، اما برای در دسترس بودن در وب ، به احتمال زیاد نیاز به خرید زیرساخت های ابری و یک نام دامنه دارید. اگر می خواهید از طریق نصب سمت سرور مجازی و راه اندازی سایت وردپرس کار کنید ، این راهنما را دنبال کنید.
این آموزش با استفاده از پشته LAMP (لینوکس ، Apache ، MySQL و PHP) خواهد بود که یکی از گزینه های معماری سرور مجازی است که با سیستم عامل لینوکس ، سرور مجازی وب Apache ، پایگاه داده MySQL و زبان برنامه نویسی PHP از وردپرس پشتیبانی می کند. وردپرس را از طریق LAMP روی سرور مجازی لینوکس اوبونتو 20.04 نصب و تنظیم خواهیم کرد.
پیش نیازها
برای تکمیل این آموزش ، به سرور مجازی اوبونتو 20.04 نیاز دارید و قبل از شروع این راهنما باید این مراحل را انجام دهید:
• با پیروی از راهنمای تنظیم اولیه سرور مجازی Ubuntu 20.04 سرور مجازی خود را تنظیم کنید و از داشتن کاربر سودو غیر ریشه اطمینان حاصل کنید.
• یک پشته LAMP را با دنبال کردن راهنمای LAMP ما برای نصب و پیکربندی این نرم افزار نصب کنید.
• سایت خود را ایمن کنید: وردپرس ورود کاربر را در نظر می گیرد و داده های کاربر را ذخیره می کند ، بنابراین داشتن یک لایه امنیتی برای آن مهم است. TLS / SSL فناوری است که به شما امکان می دهد ترافیک سایت خود را رمزگذاری کنید تا ارتباط شما و کاربران تان ایمن باشد. در اینجا دو گزینه برای رفع این نیاز در دسترس شماست:
o اگر نام دامنه دارید … می توانید سایت خود را با Let’s Encrypt که دارای گواهی نامه های رایگان و قابل اعتماد است ، ایمن کنید. برای تنظیم این برنامه ، راهنمای رمزگذاری ما را برای Apache دنبال کنید.
o اگر دامنه ندارید … و فقط از این پیکربندی برای آزمایش یا استفاده شخصی استفاده می کنید ، می توانید به جای آن از یک گواهی خود امضا شده استفاده کنید. این همان رمزگذاری را ارائه می دهد اما بدون اعتبار دامنه. برای راه اندازی Apache ، راهنمای SSL خود امضا شده ما را دنبال کنید.
پس از اتمام مراحل راه اندازی ، به عنوان کاربر sudo خود وارد سرور مجازی خود شوید و ادامه دهید.
مرحله 1 – ایجاد یک پایگاه داده MySQL و کاربر برای وردپرس
اولین قدمی که برداریم مرحله مقدماتی است. وردپرس از MySQL برای مدیریت و ذخیره اطلاعات سایت و کاربر استفاده می کند. ما MySQL را قبلاً نصب کرده ایم ، اما برای استفاده از وردپرس باید یک بانک اطلاعاتی و یک کاربر ایجاد کنیم.
برای شروع کار ، با صدور این دستور وارد حساب root (ادمین) MySQL شوید (توجه داشته باشید که این کاربر اصلی سرور مجازی شما نیست):
$ mysql -u root -p
هنگام نصب نرم افزار ، گذرواژه ای که برای حساب ریشه MySQL تعیین کرده اید ، از شما خواسته می شود.
توجه: اگر نمی توانید از طریق root به پایگاه داده MySQL خود دسترسی پیدا کنید ، به عنوان یک کاربر سودو می توانید با ورود به پایگاه داده مانند زیر ، رمز ورود کاربر اصلی خود را به روز کنید:
$ sudo mysql -u root
پس از دریافت اعلان MySQL ، می توانید رمز ورود کاربر root را به روز کنید. در اینجا new_password را با گذرواژه قوی به انتخاب خود جایگزین کنید.
Mysql> ALTER USER ‘root’@’localhost’ IDENTIFIED WITH mysql_native_password BY ‘new_password’;
اکنون می توانید EXIT را تایپ کنید. و می توانید از طریق رمز با دستور زیر وارد پایگاه داده شوید:
$ mysql -u root -p
در داخل بانک اطلاعاتی ، می توانیم یک پایگاه داده اختصاصی برای کنترل وردپرس ایجاد کنیم. شما می توانید این را هر چیزی بنامید ، اما ما در این راهنما از اسم wordpress استفاده خواهیم کرد. دیتابیس را برای وردپرس با تایپ کردن دستور زیر ایجاد کنید:
Mysql> CREATE DATABASE wordpress DEFAULT CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_unicode_ci;
توجه: هر عبارت MySQL باید به علامت (؛) ختم شود. اگر به مشکلی برخورد کردید مطمئن شوید که این موضوع رعایت شده است.
در مرحله بعد ، قصد داریم یک حساب کاربری MySQL جداگانه ایجاد کنیم که بطور انحصاری برای کار با بانک اطلاعاتی جدید خود استفاده خواهیم کرد. ایجاد بانکهای اطلاعاتی و حسابهای خاص می تواند ما را از منظر مدیریتی و امنیتی پشتیبانی کند. ما در این راهنما از اسم wordpressuser استفاده خواهیم کرد ، اما به راحتی میتوانید از هر اسمی که میخواهید استفاده کنید.
ما قصد داریم این حساب را ایجاد کنیم ، رمزعبور تنظیم کنیم و به دیتابیس ایجاد شده دسترسی پیدا کنیم. می توانیم با تایپ دستور زیر این کار را انجام دهیم. به یاد داشته باشید یک رمزعبور قوی را برای کاربر پایگاه داده خود در جایی که گذرواژه داریم انتخاب کنید:
Mysql> CREATE USER ‘wordpressuser’@’%’ IDENTIFIED WITH mysql_native_password BY ‘password’;
در مرحله بعد ، به دیتابیس اطلاع دهید که وردپرس ما باید به پایگاه داده ای که تنظیم کرده ایم دسترسی کامل داشته باشد:
Mysql> GRANT ALL ON wordpress.* TO ‘wordpressuser’@’%’;
اکنون یک بانک اطلاعاتی و یک حساب کاربری دارید که هر کدام بطور خاص برای وردپرس ساخته شده اند. باید امتیازات را به گونه‌ای فلاش کنیم که نمونه فعلی MySQL در مورد تغییرات اخیر ما مطلع شود:
Mysql> FLUSH PRIVILEGES;
با تایپ کردن از MySQL خارج شوید:
Mysql> EXIT;
در مرحله بعد ، با دانلود برنامه های افزودنی PHP برای سرور مجازی ، چند پایه را برای افزونه های WordPress قرار خواهیم داد.
مرحله 2 – نصب افزونه های اضافی PHP
هنگام تنظیم پشته LAMP ، فقط به مجموعه ای اندک از افزونه ها نیاز داریم تا بتوانیم PHP را با MySQL مرتبط کنیم. WordPress و بسیاری از افزونه های آن از پسوندهای PHP اضافی استفاده می کنند.
می توانیم با تایپ کردن دستورات زیر، برخی از محبوب ترین افزونه های PHP برای استفاده با وردپرس را دانلود و نصب کنیم:
⦁ $ sudo apt update

⦁ $ sudo apt install php-curl php-gd php-mbstring php-xml php-xmlrpc php-soap php-intl php-zip

این امر زمینه ساز نصب افزونه های اضافی در سایت وردپرس ما خواهد بود.
توجه: هر افزونه وردپرس مجموعه ای از الزامات خاص خود را دارد. بعضی از آنها ممکن است نیاز به نصب بسته های PHP اضافی داشته باشند. اسناد پلاگین خود را بررسی کنید تا الزامات PHP آن را پیدا کنید. در صورت موجود بودن ، همانطور که در بالا نشان داده شده است ، می توان آنها را نصب کرد.

برای دانلود این برنامه های افزودنی جدید ، باید apache را ریستارت کنیم ، در قسمت بعدی پیکربندی های بیشتری را روی Apache انجام خواهیم داد ، بنابراین می توانید تا آن زمان صبر کنید ، یا اکنون ریستارت کنید تا مراحل پسوند PHP انجام شود.
$ sudo systemctl restart apache2

مرحله 3 – تنظیم پیکربندی apache برای اجازه جهت لغو و بازنویسی .htaccess
در مرحله بعد ، ما در تنظیمات apache چند تعدیل جزئی انجام خواهیم داد. بر اساس آموزش های پیش نیاز ، باید یک فایل پیکربندی برای سایت خود در دیرکتوری / etc / apache2 / sites-available / داشته باشید.
در این راهنما ، از /etc/apache2/sites-available/wordpress.conf به عنوان نمونه در اینجا استفاده خواهیم کرد ، اما شما باید مسیر فایل پیکربندی خود را هر جا که مناسب باشد جایگزین کنید. علاوه بر این ، ما از / var / www / wordpress به عنوان دیرکتوری اصلی نصب وردپرس استفاده خواهیم کرد. شما باید از ریشه وب مشخص شده در پیکربندی خود استفاده کنید. اگر از آموزش LAMP ما پیروی کرده باشید ، ممکن است در هر دو مورد ، به جای وردپرس ، نام دامنه شما وجود داشته باشد.
توجه: این امکان وجود دارد که شما از پیکربندی پیش فرض 000-default.conf (با / var / www / html به عنوان ریشه وب خود) استفاده کنید. اگر فقط میزبان یک وب سایت در این سرور مجازی هستید ، مناسب خواهد بود. در غیر این صورت ، بهتر است پیکربندی لازم را در بخش های منطقی ، در یک فایل در هر سایت تقسیم کنید.
با شناسایی مسیرهای خود ، می توانیم به سراغ کار با .htaccess برویم تا Apache بتواند تغییرات پیکربندی را بر اساس هر دیرکتوری انجام دهد.
فعال کردن لغو .htaccess
در حال حاضر ، استفاده از فایل های .htaccess غیرفعال است. وردپرس و بسیاری از افزونه های وردپرس از این فایل ها به طور گسترده برای ترفندهای درون دایرکتوری نسبت به رفتار سرور مجازی وب استفاده می کنند.
فایل پیکربندی Apache را برای وب سایت خود با ویرایشگر متن مانند nano باز کنید.
$ sudo nano /etc/apache2/sites-available/wordpress.conf
برای اجازه به فایل های .htaccess ، باید دستورالعمل AllowOverride را در یک بلوک دیرکتوری قرار دهیم که به ریشه سند ما اشاره دارد. مطمئن شوید که از دیرکتوری درست ریشه وب استفاده کنید ، بلوک متن زیر را در داخل بلوک VirtualHost اضافه کنید:
/etc/apache2/sites-available/wordpress.conf
<Directory /var/www/wordpress/>
AllowOverride All
</Directory>

پس از اتمام ، فایل را ذخیره کنید وببندید. در nano ، می توانید این کار را با فشار دادن CTRL و X با هم ، سپس Y ، و ENTER انجام دهید.
فعال کردن ماژول بازنویسی
در مرحله بعد می توانیم mod_rewrite را فعال کنیم تا بتوانیم از ویژگی permalink WordPress استفاده کنیم:
$ sudo a2enmod rewrite
این امر به شما امکان می دهد ، مانند دو مثال زیر ، permalink های خواناتری برای افراد داشته باشید:
http://example.com/2012/post-name/
http://example.com/2012/12/30/post-name
دستور a2enmod اسکریپتی را فراخوانی می کند که ماژول مشخص شده را در پیکربندی Apache فعال می کند.
فعال کردن تغییرات
قبل از اجرای تغییراتی که ایجاد کرده ایم ، با انجام آزمایش زیر بررسی کنید که هیچگونه خطای نحوی مرتکب نشده ایم.
$ sudo apache2ctl configtest
ممکن است خروجی مانند زیر دریافت کنید:
Output
AH00558: apache2: Could not reliably determine the server’s fully qualified domain name, using 127.0.1.1. Set the ‘ServerName’ directive globally to suppress this message
Syntax OK
اگر می خواهید خط بالا را لغو کنید ، کافی است یک دستورالعمل ServerName را به فایل اصلی (جهانی) پیکربندی آپاچی خود در /etc/apache2/apache2.conf اضافه کنید. نام سرور مجازی می تواند دامنه یا آدرس IP سرور مجازی شما باشد. با این حال این فقط یک پیام است و بر عملکرد سایت شما تأثیر نمی گذارد. تا زمانی که خروجی شامل Syntax OK باشد ، میتوانید ادامه دهید.
برای اجرای تغییرات Apache را ریستارت کنید. حتماً دوباره راه اندازی کنید حتی اگر قبلا در این آموزش ریستارت شده باشد.
$ sudo systemctl restart apache2
در مرحله بعد ، خود وردپرس را دانلود و تنظیم خواهیم کرد.
مرحله 4 – دانلود وردپرس
اکنون که پیکربندی نرم افزار سرور مجازی ما انجام شده است ، می توانیم WordPress را دانلود و تنظیم کنیم. به ویژه به دلایل امنیتی ، همیشه توصیه می شود آخرین نسخه وردپرس را از سایت آنها دریافت کنید.
به یک دیرکتوری قابل نوشتن بروید (یک نسخه موقت مانند / tmp را توصیه می کنیم) و نسخه فشرده شده را دانلود کنید.
⦁ $ cd /tmp

⦁ $ curl -O https://wordpress.org/latest.tar.gz

برای ایجاد ساختار دایرکتوری وردپرس ، فایل فشرده شده را اکسترکت کنید:
$ tar xzvf latest.tar.gz
ما این فایل ها را لحظه به لحظه به ریشه سند منتقل می کنیم. قبل از انجام این کار ، می توانیم یک فایل .htaccess ساختگی را اضافه کنیم تا این مورد در مرحله بعد برای استفاده وردپرس در دسترس باشد.
فایل را با تایپ کردن دستور زیر ایجاد کنید:
$ touch /tmp/wordpress/.htaccess
همچنین فایل پیکربندی نمونه را با نام فایل که WordPress می خواند ، کپی می کنیم:
$ cp /tmp/wordpress/wp-config-sample.php /tmp/wordpress/wp-config.php
همچنین می توانیم دایرکتوری upgrade را ایجاد کنیم ، به طوری که وردپرس هنگام تلاش برای انجام این کار به تنهایی به دنبال بروزرسانی در نرم افزار خود ، به مشکلات مربوط به مجوزها برخورد نکند:
$ mkdir /tmp/wordpress/wp-content/upgrade
اکنون می توانیم کل محتوای دیرکتوری را در ریشه سند خود کپی کنیم. در انتهای دایرکتوری منبع خود از یک نقطه استفاده می کنیم تا نشان دهد که همه چیزهایی که در این دیرکتوری قرار دارند باید کپی شوند ، از جمله فایل های مخفی (مانند فایل .htaccess که ایجاد کردیم):
$ sudo cp -a /tmp/wordpress/. /var/www/wordpress
اطمینان حاصل کنید که پوشه / var / www / wordpress را با دایرکتوری که در سرور مجازی خود تنظیم کرده اید جایگزین کنید.
مرحله 5 – پیکربندی دایرکتوری وردپرس
قبل از انجام تنظیمات وردپرس مبتنی بر وب ، باید برخی موارد را در دایرکتوری WordPress خود تنظیم کنیم.
تنظیم مالکیت و مجوزها
قدم مهمی که ما باید برداریم ، تنظیم مجوزهای مناسب و مالکیت فایل هاست.
با دادن مالکیت کلیه فایل ها به کاربر و گروه داده های www شروع خواهیم کرد. این کاربری است که وب سرور مجازی Apache به عنوان آن اجرا می شود و Apache برای سرویس دهی به وب سایت و انجام به روز رسانی های خودکار باید بتواند فایل های وردپرس را بخواند و بنویسد.
مالکیت را با دستور chown به روز کنید که به شما امکان می دهد مالکیت فایل را تغییر دهید. حتماً به دیرکتوری مربوطه سرور مجازی خود اشاره کنید.
$ sudo chown -R www-data:www-data /var/www/wordpress
در مرحله بعدی دو دستور find را برای تنظیم مجوزهای صحیح در دایرکتوری ها و فایل های وردپرس اجرا خواهیم کرد:
⦁ $ sudo find /var/www/wordpress/ -type d -exec chmod 750 {} \;

⦁ $ sudo find /var/www/wordpress/ -type f -exec chmod 640 {} \;

این مجوزها باید به شما اجازه دهد به طور مؤثر با وردپرس کار کنید ، اما توجه داشته باشید که برخی از افزونه ها و رویه ها ممکن است نیاز به ترفندهای بیشتری داشته باشند.
تنظیم فایل پیکربندی WordPress
حال باید تغییراتی در فایل اصلی پیکربندی وردپرس ایجاد کنیم.
با باز کردن فایل ، اولین کار ما تنظیم برخی کلیدهای مخفی برای فراهم آوردن سطح امنیتی برای نصب ما خواهد بود. WordPress یک مولد مطمئن برای این مقادیر فراهم می کند تا نیازی به تلاش برای دستیابی به مقادیر مناسب به تنهایی نباشد. اینها فقط در داخل مورد استفاده قرار می گیرند ، بنابراین استفاده از مقادیر پیچیده و ایمن در اینجا مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
برای دریافت مقادیر ایمن از مولد کلید مخفی WordPress ، تایپ کنید:
$ curl -s https://api.wordpress.org/secret-key/1.1/salt/
مقادیر منحصر به فردی را که شبیه به خروجی مشابه بلوک زیر است ، به شما باز می گرداند.
هشدار! مهم است که هر بار مقادیر منحصر به فرد را درخواست کنید. مقادیر زیر را کپی نکنید!
Output
define(‘AUTH_KEY’, ‘1jl/vqfs<XhdXoAPz9 DO NOT COPY THESE VALUES c_j{iwqD^<+c9.k<J@4H’);
define(‘SECURE_AUTH_KEY’, ‘E2N-h2]Dcvp+aS/p7X DO NOT COPY THESE VALUES {Ka(f;rv?Pxf})CgLi-3’);
define(‘LOGGED_IN_KEY’, ‘W(50,{W^,OPB%PB<JF DO NOT COPY THESE VALUES 2;y&,2m%3]R6DUth[;88’);
define(‘NONCE_KEY’, ‘ll,4UC)7ua+8<!4VM+ DO NOT COPY THESE VALUES #`DXF+[$atzM7 o^-C7g’);
define(‘AUTH_SALT’, ‘koMrurzOA+|L_lG}kf DO NOT COPY THESE VALUES 07VC*Lj*lD&?3w!BT#-‘);
define(‘SECURE_AUTH_SALT’, ‘p32*p,]z%LZ+pAu:VY DO NOT COPY THESE VALUES C-?y+K0DK_+F|0h{!_xY’);
define(‘LOGGED_IN_SALT’, ‘i^/G2W7!-1H2OQ+t$3 DO NOT COPY THESE VALUES t6**bRVFSD[Hi])-qS`|’);
define(‘NONCE_SALT’, ‘Q6]U:K?j4L%Z]}h^q7 DO NOT COPY THESE VALUES 1% ^qUswWgn+6&xqHN&%’);

اینها خطوط پیکربندی هستند که می توانیم مستقیماً در فایل پیکربندی خود پیست کنید تا کلیدهای ایمن را تنظیم کنیم. خروجی را که اکنون دریافت کردید کپی کنید.
سپس ، فایل پیکربندی WordPress را باز کنید:
$ sudo nano /var/www/wordpress/wp-config.php
بخشی را پیدا کنید که حاوی مقادیر مثال برای آن تنظیمات است.
/var/www/wordpress/wp-config.php
. . .

define(‘AUTH_KEY’, ‘put your unique phrase here’);
define(‘SECURE_AUTH_KEY’, ‘put your unique phrase here’);
define(‘LOGGED_IN_KEY’, ‘put your unique phrase here’);
define(‘NONCE_KEY’, ‘put your unique phrase here’);
define(‘AUTH_SALT’, ‘put your unique phrase here’);
define(‘SECURE_AUTH_SALT’, ‘put your unique phrase here’);
define(‘LOGGED_IN_SALT’, ‘put your unique phrase here’);
define(‘NONCE_SALT’, ‘put your unique phrase here’);

. . .

آن سطرها را حذف کرده و مقادیری را که کپی کرده اید از خط فرمان پیست کنید:
/var/www/wordpress/wp-config.php
. . .

define(‘AUTH_KEY’, ‘VALUES COPIED FROM THE COMMAND LINE’);
define(‘SECURE_AUTH_KEY’, ‘VALUES COPIED FROM THE COMMAND LINE’);
define(‘LOGGED_IN_KEY’, ‘VALUES COPIED FROM THE COMMAND LINE’);
define(‘NONCE_KEY’, ‘VALUES COPIED FROM THE COMMAND LINE’);
define(‘AUTH_SALT’, ‘VALUES COPIED FROM THE COMMAND LINE’);
define(‘SECURE_AUTH_SALT’, ‘VALUES COPIED FROM THE COMMAND LINE’);
define(‘LOGGED_IN_SALT’, ‘VALUES COPIED FROM THE COMMAND LINE’);
define(‘NONCE_SALT’, ‘VALUES COPIED FROM THE COMMAND LINE’);

. . .

در مرحله بعد می خواهیم برخی از تنظیمات اتصال دیتابیس را در ابتدای فایل تغییر دهیم. شما باید نام پایگاه داده ، کاربر پایگاه داده و رمز عبور مرتبط با آن را در MySQL تنظیم کنید.
تغییر دیگری که ما باید انجام دهیم این است که روشی را که وردپرس باید برای نوشتن در سیستم فایل ها استفاده کند تنظیم کنیم. از آنجا که به سرور مجازی وب اجازه داده ایم هر جا که لازم است بنویسد، می توانیم صریحاً روش سیستم فایل را روی “مستقیم” تنظیم کنیم. عدم انجام این کار با تنظیمات فعلی ما منجر به درخواست اعتبارات FTP از سوی وردپرس در هنگام انجام برخی اقدامات می شود.
این تنظیمات می تواند در زیر تنظیمات اتصال دیتابیس یا هر جای دیگر فایل اضافه شود:
/var/www/wordpress/wp-config.php
. . .

// ** MySQL settings – You can get this info from your web host ** //
/** The name of the database for WordPress */
define( ‘DB_NAME’, ‘wordpress’ );

/** MySQL database username */
define( ‘DB_USER’, ‘wordpressuser’ );

/** MySQL database password */
define( ‘DB_PASSWORD’, ‘password’ );

/** MySQL hostname */
define( ‘DB_HOST’, ‘localhost’ );

/** Database Charset to use in creating database tables. */
define( ‘DB_CHARSET’, ‘utf8’ );

/** The Database Collate type. Don’t change this if in doubt. */
define( ‘DB_COLLATE’, ” );

. . .

define(‘FS_METHOD’, ‘direct’);

پس از اتمام فایل را ذخیره کنید و ببندید.
مرحله 6 – تکمیل نصب از طریق رابط وب
اکنون که پیکربندی سرور مجازی کامل شد ، می توانیم نصب را از طریق رابط وب انجام دهیم.
در مرورگر وب خود ، به نام دامنه سرور مجازی یا آدرس IP عمومی خود بروید:
https://server_domain_or_IP
زبانی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید:

در مرحله بعد ، به صفحه اصلی تنظیمات خواهید رسید.
یک نام برای سایت وردپرس خود و یک نام کاربری انتخاب کنید. توصیه می شود موارد منحصر به فردی را انتخاب کنید و از نامهای متداول مانند “ادمین” به خاطر اهداف امنیتی خودداری کنید. رمزعبور قوی به صورت خودکار ایجاد می شود. این رمز عبور را ذخیره کنید یا یک رمزعبور قوی دیگر را انتخاب کنید.
آدرس ایمیل خود را وارد کنید و انتخاب کنید که آیا می خواهید موتورهای جستجو را از ایندکس کردن سایت خود جدا کنید:

با کلیک بر روی صفحه ، به صفحه ای منتقل می شوید که از شما میخواهد وارد شوید:

پس از ورود به سیستم ، به داشبورد مدیریت وردپرس منتقل می شوید:

در این مرحله ، می توانید شروع به طراحی وب سایت وردپرس خود کنید! اگر اولین بار است که از WordPress استفاده می کنید ، کمی در رابط جستجو کنید تا با CMS جدید خود آشنا شوید.
نتیجه
اکنون WordPress نصب شده و آماده استفاده است!
در این مرحله میتوانید کارهای زیر را انجام دهید:
• تنظیمات پرمالینک های خود را برای پست های WordPress انتخاب کنید ، که در Settings > Permalinks یافت میشود.
• یک تم جدید در Appearance > Themes انتخاب کنید.
• در زیر Users > Add New افزونه های جدید را نصب کنید تا عملکرد سایتتان افزایش یابد.
• اگر می خواهید با دیگران همکاری کنید ، میتوانید اکنون کاربران دیگری را نیز تحت Users > Add New اضافه کنید.
می توانید منابع دیگری را به عنوان راه های جایگزین برای نصب وردپرس بیابید ، یاد بگیرید چگونه وردپرس را در توزیع سرور مجازی های مختلف نصب کنید، نصب های وردپرس خود را اتوماتیک کنید و سایت های وردپرس خود را با بررسی کردن برچسب انجمن وردپرس مقایسه کنید.

 

 

نحوه تنظیم برنامه Node.js برای تولید در اوبونتو 20.04

نحوه نصب وردپرس در اوبونتو 20.04 با پشته LAMP

نصب و پیکربندی Postfix به عنوان سرور SMTP به صورت Send-Only در اوبونتو 20.04

نحوه ایجاد یک گواهی SSL خود-امضا شده برای Apache در اوبونتو 20.04

نحوه متمرکز کردن ورود ها با Journald در اوبونتو 20.04

نحوه ایمن کردن Apache با Let’s Encrypt در Debian 9

نحوه نصب و ایمن سازی phpMyAdmin در Debian 9

نصب و پیکربندی Postfix به عنوان سرور SMTP به صورت Send-Only در Debian 9

نحوه نصب و پیکربندی Nextcloud در Debian 901

نحوه تنظیم Jupyter Notebook با پایتون 3 در Debian 9

 

 

خرید vps – خرید سرور مجازی – خرید سرور – سرور هلند – فروش vps – سرور مجازی آمریکا – خریدvps – سرور مجازی هلند – فروش سرور مجازی – سرور آمریکا – vps – سرور مجازی انگلیس – سرور مجازی آلمان – سرور مجازی کانادا – خرید vps آمریکا – خرید وی پی اس – سرور – خرید سرور مجازی هلند – vps خرید – سرور مجازی فرانسه – سرور مجازی هلند – خرید vps آمریکاخرید سرور مجازی ارزان هلندvpsخرید vps هلندخرید سرور مجازی آمریکاخرید vps فرانسهتست vpsسرور مجازی تستسرور مجازی ویندوزارزانترین vpsخرید وی پی اسvps ارزان – 


https://vpsgol.net/product/vps-germany/

https://vpsgol.net/product/vps-usa/

https://vpsgol.net/product/vps-france/

https://vpsgol.net/product/vps-canada/

https://vpsgol.net/product/vps-poland/

https://vpsgol.net/product/vps-netherlands/

https://vpsgol.net/product/vps-england/