ubuntu

نصب وردپرس با بانک اطلاعاتی در اوبونتو

وردپرس محبوب ترین CMS (سیستم مدیریت محتوا) در اینترنت است که انتخابی عالی برای به روز رسانی و راه اندازی سریع یک وب سایت میباشد و پس از راه اندازی اولیه ، تقریباً تمام مدیریت ها می توانند از طریق frontend وب انجام شوند.
WordPress برای جذب محتوا – از جمله پست ها ، نظرات ، پروفایل های کاربر و سایر داده ها – از backend پایگاه داده طراحی شده است. با توسعه وب سایت و افزایش هر چه بیشتر ترافیک ، سرانجام ممکن است از پایگاه داده اولیه خود پیشی بگیرد. برای برطرف کردن این مسئله ، می توان با انتقال اطلاعات خود به یک دستگاه با رم یا CPU بیشتر ، مقیاس پایگاه داده را افزایش داد ، اما این یک فرایند خسته کننده است که خطر از دست رفتن داده یا خرابی اطلاعات را به همراه دارد. به همین دلیل برخی از توسعه دهندگان وردپرس تصمیم می گیرند وب سایت های خود را بر روی پایگاه های داده مدیریت شده بسازند ، که به کاربران امکان می دهد پایگاه داده خود را به صورت خودکار با ریسک به مراتب کمتری برای از دست دادن داده ها مقیاس کنند.
در این راهنما ، ما بر روی تنظیم یک نمونه وردپرس با یک پایگاه داده MySQL مدیریت شده و یک سرور مجازی اوبونتو 18.04 تمرکز خواهیم کرد. این کار نیاز به نصب PHP و Apache برای ارائه مطالب از طریق وب دارد.
پیش نیازها
برای تکمیل این آموزش ، به موارد زیر نیاز دارید:
⦁ دسترسی به یک سرور مجازی Ubuntu 18.04: این سرور مجازی باید دارای یک کاربر غیر ریشه فعال با sudo و فایروال تنظیم شده باشد. با دنبال کردن راهنمای تنظیم اولیه سرور مجازی Ubuntu 18.04، می توانید این کار را انجام دهید.
⦁ یک بانک اطلاعاتی MySQL مدیریت شده: برای تهیه یک بانک اطلاعاتی MySQL مدیریت شده از vpsgol ، به اسناد محصول دیتابیس مدیریت شده مراجعه کنید. توجه داشته باشید که این راهنما به عنوان مثال به پایگاه داده های مدیریت شده vpsgol ارجاع می دهد ، اما دستورالعمل های ارائه شده در اینجا به طور کلی باید برای پایگاه داده های MySQL مدیریت شده از دیگر ارائه دهندگان ابری نیز کار کند.
⦁ یک پشته LAMP که روی سرور مجازی شما نصب شده باشد: علاوه بر یک پایگاه داده ، وردپرس برای عملکرد صحیح به یک سرور مجازی وب و PHP نیاز دارد. تنظیم یک پشته کامل LAMP (Linux ، Apache ، MySQL و PHP) تمامی این شرایط را برآورده می کند. برای نصب و پیکربندی این نرم افزار از این لینک راهنما پیروی کنید. همان طور که این راهنما را دنبال می کنید ، مطمئن شوید که یک میزبان مجازی را راه اندازی کرده اید تا به نام دامنه ای که دارید اشاره کند. علاوه بر این ، حتماً از مرحله 2 پرش کنید ، زیرا نصب mysql-server روی دستگاه شما باعث می شود نمونه داده های مدیریت شده شما از کار بیافتند.
⦁ امنیت TLS / SSL پیاده سازی شده برای سایت شما: اگر نام دامنه دارید ، آسانترین راه برای امنیت سایت شما Let’s Encrypt است که گواهی نامه های قابل اعتماد و رایگان را ارائه می دهد. برای انجام این کار ، راهنمای رمزگذاری ما را برای Apache دنبال کنید. توجه داشته باشید که این امر مستلزم این است که یک نام دامنه دریافت کنید و رکوردهای DNS را روی سرور مجازی خود تنظیم نمایید. برای درک جزئیات در مورد چگونگی این پیکربندی ، به vpsgol DNS مراجعه کنید. از طرف دیگر ، اگر نام دامنه ندارید ، از یک گواهی خود امضا شده برای سایت استفاده کنید.
پس از اتمام مراحل ستاپ ، به عنوان کاربر غیر ریشه خود وارد سرور مجازی شوید و مراحل زیر را ادامه دهید.
مرحله 1 – اضافه کردن مخزن نرم افزار MySQL و نصب mysql-client
برای پیکربندی نمونه MySQL مدیریت شده خود ، باید یک کلاینت نصب کنید که به شما امکان می دهد از سرور مجازی خود به پایگاه داده دسترسی پیدا کنید. این مرحله شما وارد روند نصب بسته mysql-client می کند.
در بسیاری موارد ، فقط می توانید mysql-client را با دستور apt نصب کنید ، اما اگر از مخازن پیش فرض اوبونتو استفاده می کنید ، این نسخه 5.7 برنامه را نصب می کنید. برای دسترسی به یک پایگاه داده مدیریت شده MySQL ، باید نسخه 8.0 یا بالاتر را نصب کنید. برای این کار ابتدا باید مخزن نرم افزار MySQL را قبل از نصب بسته اضافه کنید.
با رفتن به صفحه مخازن APT MySQL در مرورگر وب خود شروع کنید. دکمه دانلود را در گوشه پایین سمت راست پیدا کرده و برای رفتن به صفحه بعدی کلیک کنید. این صفحه اعلانی را نمایش میدهد که وارد حساب کاربری وب Oracle شوید یا ثبت نام کنید. می توانید از آن رد شوید و به جای آن به دنبال لینکی باشید که نوشته No thanks, just start my download. روی پیوند راست کلیک کرده و گزینه Copy Link Address را انتخاب کنید (بسته به مرورگر شما ممکن است این گزینه متفاوت باشد).
اکنون آماده دانلود فایل هستید. در سرور مجازی خود ، به دایرکتوری بروید که می توانید در آن بنویسید:
⦁ $ cd /tmp

فایل را با استفاده از curl دانلود کنید ، به یاد داشته باشید که آدرس موردنظر خود را به جای قسمت هایلایت شده دستور زیر پیست کنید. همچنین باید دو پرچم خط فرمان را به curl منتقل کنید. -0 به curl میگوید به جای خروجی استاندارد ، به یک فایل خروجی بفرستد. پرچم L باعث می شود که curl مجدداً HTTP را دنبال کند ، که در این حالت ضروری است زیرا آدرسی که کپی کرده اید در واقع قبل از دانلود فایل به مکان دیگری هدایت می شود:
⦁ $ curl -OL https://dev.mysql.com/get/mysql-apt-config_0.8.13-1_all.deb

اکنون فایل باید در دیرکتوری فعلی شما دانلود شود. برای اطمینان فایل ها را لیست کنید:
⦁ $ ls

نام فایل ذکر شده در خروجی را مشاهده خواهید کرد:
Output
mysql-apt-config_0.8.13-1_all.deb
. . .

اکنون می توانید مخزن MySQL APT را به لیست مخزن سیستم خود اضافه کنید. از دستور dpkg برای نصب ، حذف و بازرسی بسته های نرم افزاری .deb استفاده می شود. دستور زیر شامل پرچم -i است که نشان می دهد شما می خواهید از فایل مشخص شده نصب را انجام دهید:
⦁ $ sudo dpkg -i mysql-apt-config*

در حین نصب ، صفحه نمایش پیکربندی به شما ارائه می شود که می توانید مشخص کنید کدام نسخه MySQL را ترجیح می دهید ، همچنین گزینه ای برای نصب مخازن برای سایر ابزارهای مرتبط با MySQL دارد.گزینه پیش فرض، اطلاعات مخزن را به آخرین نسخه پایدار MySQL اضافه می کند. این همان چیزی است که ما می خواهیم ، بنابراین از فلش پایین برای رفتن به گزینه Ok استفاده کرده و ENTER را بزنید.

پس از آن بسته با اضافه کردن مخزن به پایان می رسد. حافظه نهان بسته APT خود را ریفرش کنید تا بسته های نرم افزاری جدید در دسترس باشد:
⦁ $ sudo apt update

در مرحله بعد ، می توانید کمی سیستم خود را خلوت کرده و فایلی را که دانلود کرده اید پاک کنید ، زیرا در آینده به آن نیازی نخواهید داشت:
⦁ $ rm mysql-apt-config*

توجه: اگر هر زمان نیاز به پیکربندی این مخازن داشتید ، فقط دستور زیر را اجرا کنید تا گزینه های جدید خود را انتخاب کنید:
⦁ sudo dpkg-reconfigure mysql-apt-config

پس از انتخاب گزینه های جدید خود ، دستور زیر را برای ریفرش حافظه نهان بسته خود اجرا کنید:
⦁ $ sudo apt update

اکنون که مخازن MySQL را اضافه کردید ، آماده نصب نرم افزار کلاینت واقعی MySQL هستید. این کار را با دستور apt زیر انجام دهید:
⦁ $ sudo apt install mysql-client

پس از اتمام آن فرمان ، شماره نسخه نرم افزار را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که آخرین نسخه را دارید:
⦁ $ mysql –version

Output
mysql Ver 8.0.17-cluster for Linux on x86_64 (MySQL Community Server – GPL)

اکنون می توانید به بانک اطلاعاتی مدیریت شده خود متصل شوید و آماده سازی آن برای عملکرد با WordPress را شروع کنید.
مرحله 2 – ایجاد یک بانک اطلاعاتی MySQL و کاربر برای وردپرس
وردپرس از MySQL برای مدیریت و ذخیره اطلاعات سایت و کاربر استفاده می کند. با فرض اینکه تمام آموزش های پیش نیاز را کامل کرده باشید ، اکنون یک نمونه MySQL مدیریت شده تهیه کرده اید. در اینجا ، ما مرحله مقدماتی برای ایجاد یک بانک اطلاعاتی و کاربر را برای استفاده از WordPress انجام میدهیم.
بیشتر ارائه دهندگان پایگاه داده مدیریت شده یک شناسه منبع یکسان (URI) ارائه می دهند که برای اتصال به نمونه پایگاه داده استفاده می شود. اگر از بانک اطلاعاتی مدیریت شده vpsgol استفاده می کنید ، می توانید اطلاعات مربوط به ارتباط را در کنترل پنل ابری خود پیدا کنید.
ابتدا بر روی Databases در منوی نوار کناری سمت چپ کلیک کرده و پایگاه داده MySQL را که می خواهید برای نصب وردپرس خود استفاده کنید انتخاب کنید. به قسمت Connection Details بروید و پیوند را در قسمت هاست کپی کنید. سپس این پیوند را در دستور زیر قرار دهید و host_uri را با اطلاعاتی که کپی کرده اید جایگزین کنید. به همین ترتیب شماره پورت را در قسمت پورت کپی کنید – که 25060 در یک پایگاه داده مدیریت vpsgol خواهد بود – و پورت را با آن شماره جایگزین کنید. علاوه بر این ، اگر اولین بار است که به بانک اطلاعاتی مدیریت شده خود متصل می شوید و کاربر MySQL ادمین خود را ایجاد نکردید ، مقدار آن را در قسمت نام کاربری کپی کرده و آن را در دستور پیست کنید و user را جایگزین نمایید:
⦁ $ mysql -u user -p -h host_uri -P port

این دستور شامل پرچم -p است که باعث می شود رمز عبور کاربر MySQL را که مشخص کرده اید ، از شما بخواهد. برای کاربر ادمین پیش فرض دیتابیس مدیریت شده vpsgol ، می توانید با کلیک روی show link در قسمت جزئیات اتصال ، این رمز را مشاهده کنید. وقتی از شما خواسته شد ، آن را کپی کرده و در پایانه خود پیست کنید.
توجه: اگر از بانک اطلاعاتی مدیریت شده vpsgol استفاده نمی کنید ، گزینه های اتصال شما ممکن است متفاوت باشد. در این صورت ، برای راهنمایی در مورد اتصال برنامه های شخص ثالث به پایگاه داده خود ، باید با ارائه دهنده خود مشورت کنید.

از اعلان MySQL ، یک دیتابیس جدید ایجاد کنید که وردپرس آن را کنترل کند. می توانید این را به هر شکلی که می خواهید فراخوانی کنید ، اما ما در این راهنما از اسم وردپرس استفاده می کنیم تا آن را ساده نگه داریم. با تایپ دستور زیر دیتابیسی برای وردپرس ایجاد کنید:
⦁ Mysql> CREATE DATABASE wordpress DEFAULT CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_unicode_ci;

توجه: هر جمله MySQL باید به علامت (؛) ختم شود. اگر با مشکلی مواجه شدید ابتدا مطمئن شوید که این موضوع رعایت شده است.

در مرحله بعد ، یک حساب کاربری MySQL جدید ایجاد کنید که بطور انحصاری برای کار با پایگاه داده جدید استفاده خواهید کرد. ایجاد پایگاه داده ها و حساب های یک منظوره از دیدگاه مدیریتی و امنیتی ایده خوبی است. ما از واژه wordpressuser در این راهنما استفاده خواهیم کرد ، اما به راحتی میتوانید آن را تغییر دهید.
دستور زیر را اجرا کنید ، اما your_server_ip را با آدرس IP سرور مجازی Ubuntu خود جایگزین کنید. با این حال ، آگاه باشید که این امر باعث می شود تا وردپرس فقط قادر به اتصال از سرور مجازی LAMP شما باشد. اگر قصد دارید WordPress را از رایانه محلی خود مدیریت کنید ، باید به جای آن آدرس IP آن دستگاه را وارد کنید. علاوه بر این ، حتماً یک رمزعبور قوی برای کاربر پایگاه داده خود انتخاب کنید.
توجه کنید که این دستور مشخص می کند که wordpressuser از افزونه mysql_native_password برای تأیید اعتبار استفاده می کند. در MySQL 8.0 و بعد از آن ، افزونه تأیید اعتبار پیش فرض caching_sha2_password است ، که به طور کلی نسبت به mysql_native_password ایمن تر به نظر می رسد. همانند این نوشتار ، PHP از caching_sha2_password پشتیبانی نمی کند ، به همین دلیل mysql_native_password را در این دستور مشخص می کنیم:
⦁ Mysql> CREATE USER ‘wordpressuser’@your_server_ip IDENTIFIED WITH mysql_native_password BY ‘password’;

توجه: اگر نمی دانید آدرس IP عمومی سرور مجازی شما چیست ، روش های مختلفی برای یافتن آن وجود دارد. معمولاً آدرسی است که شما برای اتصال به سرور مجازی خود از طریق SSH استفاده می کنید.
یک روش استفاده از ابزار curl برای تماس با طرف خارجی است تا به شما بگوید سرور مجازی شما را چگونه می بیند. به عنوان مثال ، می توانید از Curl برای تماس با ابزار بررسی IP مانند ICanHazIP استفاده کنید:
⦁ $ curl http://icanhazip.com

این دستور آدرس IP عمومی سرور مجازی شما را در خروجی شما باز می گرداند.
سپس به کاربر دسترسی به پایگاه داده ای که اکنون ایجاد کرده اید را اعطا میکند. این کار را با اجرای دستور زیر انجام دهید:
⦁ Mysql> GRANT ALL ON wordpress.* TO ‘wordpressuser’@your_server_ip;

اکنون یک بانک اطلاعاتی و یک حساب کاربری دارید ، که هر کدام بطور اختصاصی برای وردپرس ساخته شده اند. با تایپ کردن این دستور پیش بروید و از MySQL خارج شوید:
⦁ Mysql> exit

این امر از پیکربندی پایگاه داده MySQL مدیریت شده شما برای عملکرد با وردپرس مراقبت می کند. در مرحله بعدی ، به منظور به دست آوردن قابلیت های بیشتر CMS ، چند پسوند PHP را نصب خواهید کرد.
مرحله 3 – نصب افزونه های اضافی PHP
با فرض اینکه از آموزش مقدماتی LAMP stack استفاده کرده باشید ، چند افزونه برای دستیابی به PHP جهت برقراری ارتباط صحیح با MySQL نصب خواهید کرد. وردپرس و بسیاری از افزونه های آن از پسوندهای PHP اضافی استفاده می کنند تا قابلیت های بیشتری را اضافه کنند.
برای دانلود و نصب برخی از افزونه های محبوب PHP برای استفاده با وردپرس ، دستور زیر را اجرا کنید:
⦁ $ sudo apt install php-curl php-gd php-mbstring php-xml php-xmlrpc php-soap php-intl php-zip

توجه: هر افزونه وردپرس مجموعه ای از الزامات خاص خود را دارد. برخی ممکن است شما را مجبور به نصب بسته های PHP اضافی کنند. مستندات افزونه خود را بررسی کنید تا ببینید که پسوندهای مورد نیاز آن چیست. در صورت موجود بودن ، همانطور که در بالا نشان داده شده است ، می توان آنها را نصب کرد.

شما Apache را ریستارت می کنید تا این پسوندهای جدید در بخش بعدی لود شوند. اگر برای نصب افزونه های اضافی به اینجا برمی گردید ، می توانید اکنون با تایپ کردن این دستور Apache را ریستارت کنید:
⦁ $ sudo systemctl restart apache2

در غیر این صورت ، به مرحله 4 بروید.
مرحله 4 – تنظیم پیکربندی Apache برای ایجاد امکان رونویسی و بازنویسی .htaccess
برای اینکه Apache بتواند به درستی نصب وردپرس شما را ارائه کند ، باید چند تنظیم جزئی در پیکربندی Apache خود انجام دهید.
اگر آموزش های پیش نیاز را دنبال کرده باشید ، باید از قبل فایل پیکربندی سایت خود را در / etc / apache2 / sites-available / فهرست قرار دهید. ما در اینجا به عنوان نمونه از /etc/apache2/sites-available/your_domain.conf استفاده خواهیم کرد ، اما شما باید مسیر فایل پیکربندی خود را هر جا که مناسب باشد جایگزین کنید.
علاوه بر این ، ما از / var / www / your_domain به عنوان دیرکتوری اصلی در این مثال نصب وردپرس استفاده خواهیم کرد. شما باید از ریشه وب مشخص شده در پیکربندی خود استفاده کنید.
توجه: این امکان وجود دارد که شما از پیکربندی پیش فرض 000-default.conf (با / var / www / html به عنوان ریشه وب خود) استفاده کنید. اگر فقط میزبان یک وب سایت در این سرور مجازی هستید ، خوب است. در غیر این صورت ، بهتر است پیکربندی لازم را در تکه های منطقی ، یک فایل در هر سایت، تقسیم کنید.

در حال حاضر ، استفاده از فایل های .htaccess غیرفعال است. وردپرس و بسیاری از افزونه های وردپرس از این فایل ها به طور گسترده برای ترفندهای درون دایرکتوری نسبت به رفتار سرور مجازی وب استفاده می کنند.
فایل پیکربندی Apache را برای وب سایت خود باز کنید:
⦁ $ sudo nano /etc/apache2/sites-available/your_domain.conf

برای اجازه دادن به فایل های .htaccess ، باید دستورالعمل AllowOverride را در یک بلوک دیرکتوری قرار دهید تا به ریشه سند شما اشاره کند. بلوک متن زیر را در بلوک VirtualHost فایل پیکربندی اضافه کنید، و حتماً از دیرکتوری روت صحیح وب استفاده نمایید:
/etc/apache2/sites-available/your_domain.conf
<Directory /var/www/your_domain>
AllowOverride All
</Directory>

پس از اتمام ، فایل را ذخیره کنید و ببندید.
بعد ، mod_rewrite را فعال کنید تا بتوانید از ویژگی permalink WordPress استفاده کنید:
⦁ $ sudo a2enmod rewrite

قبل از اجرای تغییراتی که اخیراً اعمال کرده اید ، بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ خطای نحوی در فایل پیکربندی شما وجود نداشته باشد:
⦁ $ sudo apache2ctl configtest

ممکن است خروجی حاوی پیامی باشد که به صورت زیر است:
Output
AH00558: apache2: Could not reliably determine the server’s fully qualified domain name, using 127.0.1.1. Set the ‘ServerName’ directive globally to suppress this message
Syntax OK

اگر می خواهید خط بالا را سرکوب کنید ، کافی است یک دستورالعمل ServerName را به فایل اصلی (جهانی) پیکربندی Apache خود در /etc/apache2/apache2.conf اضافه کنید. نام سرور مجازی می تواند دامنه یا آدرس IP سرور مجازی شما باشد. با این حال ، این فقط یک پیام است. کارآیی سایت شما را تحت تأثیر قرار نمی دهد و تا زمانی که خروجی شامل Syntax OK باشد ، میتوانید ادامه دهید.
Apache را برای اجرای تغییرات ریستارت کنید:
⦁ $ sudo systemctl restart apache2

با این کار ، آماده دانلود و تنظیم وردپرس هستید.
مرحله 5 – دانلود وردپرس
اکنون که نرم افزار سرور مجازی شما پیکربندی شده است ، می توانید WordPress را نصب و پیکربندی کنید. به دلایل امنیتی ، همیشه توصیه می شود آخرین نسخه وردپرس را از سایت آنها دریافت کنید.
ابتدا به یک دیرکتوری قابل ویرایش بروید. / tmp برای اهداف این مرحله کار خواهد کرد:
⦁ $ cd /tmp

سپس نسخه فشرده شده را با تایپ کردن این دستور دانلود کنید:
⦁ $ curl -O https://wordpress.org/latest.tar.gz

برای ایجاد ساختار دایرکتوری وردپرس ، فایل فشرده شده را اکسترکت کنید:
⦁ $ tar xzvf latest.tar.gz

شما این فایلها را لحظه به لحظه به ریشه سند خود منتقل خواهید کرد. قبل از انجام این کار ، یک فایل .htaccess موهومی اضافه کنید تا در مرحله بعد برای استفاده وردپرس در دسترس باشد.
فایل را با تایپ کردن این دستور ایجاد کنید:
⦁ $ touch /tmp/wordpress/.htaccess

همچنین ، فایل پیکربندی نمونه را بر روی نام فایلی که WordPress آن را میخواند کپی کنید:
⦁ $ cp /tmp/wordpress/wp-config-sample.php /tmp/wordpress/wp-config.php

یک دایرکتوری upgrade ایجاد کنید ، به طوری که وردپرس هنگام تلاش برای انجام این کار به تنهایی و به دنبال بروزرسانی در نرم افزار خود ، به مشکلات مربوط به مجوز برنخورد:
⦁ $ mkdir /tmp/wordpress/wp-content/upgrade

سپس کل محتوای دیرکتوری را در ریشه سند خود کپی کنید. دستور زیر از یک دوره در انتهای دیرکتوری منبع استفاده می کند تا نشان دهد که همه چیزهایی که در این دیرکتوی قرار دارند باید کپی شوند ، از جمله فایل های مخفی (مانند فایل .htaccess که شما به تازگی ایجاد کرده اید):
⦁ $ sudo cp -a /tmp/wordpress/. /var/www/your_domain

این امر از دانلود WordPress روی سرور مجازی شما مراقبت میکند. در این مرحله ، هنوز هم نمی توانید به رابط تنظیم WordPress در مرورگر خود دسترسی پیدا کنید. برای رفع آن ، باید چند تغییر در پیکربندی وردپرس سرور مجازی خود داشته باشید.
مرحله 6 – پیکربندی دایرکتوری وردپرس
قبل از راه اندازی وردپرس مبتنی بر وب ، باید برخی موارد را در فهرست دایرکتوری وردپرس خود تنظیم کنید. یک تغییر پیکربندی مهم شامل تنظیم مجوزها و مالکیت فایلهای منطقی است.
با دادن مالکیت کلیه فایل ها به کاربر و گروه www-data شروع کنید. این کاربری است که وب سرور مجازی Apache مانند سیستم های دبیان و اوبونتو به کار میگیرد و به منظور سرویس دهی به وب سایت و انجام به روزرسانی های خودکار ، Apache باید قادر به خواندن و نوشتن فایل های وردپرس باشد.
مالکیت دایرکتوری ریشه وب خود را با chown به روز کنید:
⦁ $ sudo chown -R www-data:www-data /var/www/your_domain

برای تنظیم مجوزهای صحیح در دایرکتوری ها و فایل های وردپرس ، دو دستور find زیر را اجرا کنید:
⦁ $ sudo find /var/www/your_domain/ -type d -exec chmod 750 {} \;

⦁ $ sudo find /var/www/your_domain/ -type f -exec chmod 640 {} \;

باید مجوزهای معقولی باشند که برای شروع کار تعیین شده باشند. البته توجه داشته باشید که برخی از افزونه ها و رویه ها ممکن است نیاز به به روزرسانی های بیشتر داشته باشند.
حال باید تغییراتی در فایل اصلی پیکربندی وردپرس ایجاد کنید.
با باز کردن فایل ، اولین کار جایگزینی برخی از کلیدهای مخفی برای تأمین امنیت نصب شما خواهد بود. WordPress یک مولد مطمئن برای این مقادیر فراهم می کند تا نیازی نباشد خودتان برای دستیابی به مقادیر خوب تلاش کنید. اینها فقط به صورت داخلی مورد استفاده قرار می گیرند ، بنابراین استفاده از مقادیر پیچیده و ایمن در اینجا ضرر نخواهد داشت.
برای دریافت مقادیر ایمن از مولد کلید مخفی WordPress ، دستور زیر را اجرا کنید:
⦁ curl -s https://api.wordpress.org/secret-key/1.1/salt/

شما به مقادیر منحصر به فردی بر می گردید که چیزی شبیه به این است:
هشدار! مهم است که هر بار درخواست مقاویر منحصر به فرد را بدهید. مقادیر نشان داده شده در اینجا را کپی نکنید!
Output
define(‘AUTH_KEY’, ‘1jl/vqfs<XhdXoAPz9 DO NOT COPY THESE VALUES c_j{iwqD^<+c9.k<J@4H’);
define(‘SECURE_AUTH_KEY’, ‘E2N-h2]Dcvp+aS/p7X DO NOT COPY THESE VALUES {Ka(f;rv?Pxf})CgLi-3’);
define(‘LOGGED_IN_KEY’, ‘W(50,{W^,OPB%PB<JF DO NOT COPY THESE VALUES 2;y&,2m%3]R6DUth[;88’);
define(‘NONCE_KEY’, ‘ll,4UC)7ua+8<!4VM+ DO NOT COPY THESE VALUES #`DXF+[$atzM7 o^-C7g’);
define(‘AUTH_SALT’, ‘koMrurzOA+|L_lG}kf DO NOT COPY THESE VALUES 07VC*Lj*lD&?3w!BT#-‘);
define(‘SECURE_AUTH_SALT’, ‘p32*p,]z%LZ+pAu:VY DO NOT COPY THESE VALUES C-?y+K0DK_+F|0h{!_xY’);
define(‘LOGGED_IN_SALT’, ‘i^/G2W7!-1H2OQ+t$3 DO NOT COPY THESE VALUES t6**bRVFSD[Hi])-qS`|’);
define(‘NONCE_SALT’, ‘Q6]U:K?j4L%Z]}h^q7 DO NOT COPY THESE VALUES 1% ^qUswWgn+6&xqHN&%’);

اینها خطوط پیکربندی هستند که می توانید برای تنظیم کلیدهای ایمن مستقیماً در فایل پیکربندی خود پیست کنید. خروجی را که اکنون دریافت کردید کپی کنید.
سپس فایل پیکربندی WordPress را باز کنید:
⦁ $ sudo nano /var/www/your_domain/wp-config.php

بخشی که حاوی مقادیر مجازی برای آن تنظیمات است را پیدا کنید. چیزی شبیه به این خواهد بود:
/var/www/your_domain/wp-config.php
. . .

define(‘AUTH_KEY’, ‘put your unique phrase here’);
define(‘SECURE_AUTH_KEY’, ‘put your unique phrase here’);
define(‘LOGGED_IN_KEY’, ‘put your unique phrase here’);
define(‘NONCE_KEY’, ‘put your unique phrase here’);
define(‘AUTH_SALT’, ‘put your unique phrase here’);
define(‘SECURE_AUTH_SALT’, ‘put your unique phrase here’);
define(‘LOGGED_IN_SALT’, ‘put your unique phrase here’);
define(‘NONCE_SALT’, ‘put your unique phrase here’);

. . .

آن سطرها را حذف کرده و مقادیری را که کپی کرده اید از خط فرمان پیست کنید:
/var/www/your_domain/wp-config.php
. . .

define(‘AUTH_KEY’, ‘VALUES COPIED FROM THE COMMAND LINE’);
define(‘SECURE_AUTH_KEY’, ‘VALUES COPIED FROM THE COMMAND LINE’);
define(‘LOGGED_IN_KEY’, ‘VALUES COPIED FROM THE COMMAND LINE’);
define(‘NONCE_KEY’, ‘VALUES COPIED FROM THE COMMAND LINE’);
define(‘AUTH_SALT’, ‘VALUES COPIED FROM THE COMMAND LINE’);
define(‘SECURE_AUTH_SALT’, ‘VALUES COPIED FROM THE COMMAND LINE’);
define(‘LOGGED_IN_SALT’, ‘VALUES COPIED FROM THE COMMAND LINE’);
define(‘NONCE_SALT’, ‘VALUES COPIED FROM THE COMMAND LINE’);

. . .

در مرحله بعد باید برخی از تنظیمات اتصال دیتابیس را در ابتدای فایل تغییر دهید. ابتدا فیلدهای “DB_NAME” ، “DB_USER” و “DB_PASSWORD” را به روز کنید تا به نام بانک اطلاعاتی ، کاربر پایگاه داده و رمز عبور مرتبطی که در MySQL پیکربندی کرده اید ، اشاره کنید:
/var/www/your_domain/wp-config.php
. . .
/** The name of the database for WordPress */
define(‘DB_NAME’, ‘wordpress’);

/** MySQL database username */
define(‘DB_USER’, ‘wordpressuser’);

/** MySQL database password */
define(‘DB_PASSWORD’, ‘password’);

. . .

همچنین نیاز به جایگزینی localhost در قسمت “DB_HOST” با هاست پایگاه داده مدیریت شده خود دارید. علاوه بر این ، یک کولون (:) و شماره پورت پایگاه داده خود را به هاست اضافه کنید:
/var/www/wordpress/wp-config.php
. . .

/** MySQL hostname */
define( ‘DB_HOST’, ‘managed_database_host:managed_database_port’ );

. . .

آخرین تغییری که شما باید انجام دهید این است که روشی را که وردپرس برای نوشتن در سیستم فایل استفاده خواهد کرد ، تنظیم کنید. از آنجا که قبلاً به سرور مجازی وب اجازه نوشتن در هر مکان مورد نیازش را داده اید ، می توانید صریحاً روش سیستم فایل را روی پورت derect تنظیم کنید. عدم انجام این تنظیمات باعث میشود وردپرس هنگام انجام برخی اقدامات ، اعتبار FTP را از شما بخواهد.
این تنظیمات می تواند در زیر تنظیمات اتصال دیتابیس یا هر جای دیگر فایل اضافه شود:
/var/www/your_domain/wp-config.php
. . .

define(‘FS_METHOD’, ‘direct’);
. . .

پس از اتمام فایل را ذخیره کنید و ببندید.
پس از انجام آن تغییرات ، همه مراحل نصب WordPress را در مرورگر وب خود به پایان رسانده اید. با این حال ، یک قدم دیگر وجود دارد که توصیه می کنیم برای افزودن یک لایه امنیتی بیشتر به پیکربندی خود ، انجام دهید.
مرحله 7 – (توصیه می شود) پیکربندی وردپرس برای برقراری ارتباط با MySQL از طریق TLS / SSL
در این مرحله ، نصب وردپرس شما با پایگاه داده MySQL مدیریت شده شما ارتباط برقرار می کند. با این وجود ، هیچ تضمینی برای انتقال امنیت بین دو دستگاه وجود ندارد. در این مرحله ، ما وردپرس را برای برقراری ارتباط با مثال MySQL از طریق اتصال TLS / SSL پیکربندی می کنیم تا از ارتباطات ایمن بین دو دستگاه اطمینان حاصل شود.
برای انجام این کار ، به گواهی CA پایگاه داده مدیریت شده خود نیاز دارید. برای یک بانک اطلاعاتی مدیریت شده vpsgol ، می توانید با رفتن دوباره به صفحه Databases در کنترل پنل خود ، این مورد را پیدا کنید. بر روی بانک اطلاعاتی خود کلیک کنید و بخش Connection Details را پیدا کنید. یک دکمه در آنجا وجود دارد که  Download the CA certificate را میخواند. برای دانلود این گواهی در دستگاه محلی خود ، روی این دکمه کلیک کنید.
سپس این فایل را به سرور مجازی وردپرس خود منتقل کنید. اگر دستگاه محلی شما Linux یا macOS را اجرا می کند ، می توانید از ابزاری مانند scp استفاده کنید:
⦁ $ scp /path/to/file/ca-certificate.crt sammy@your_server_ip:/tmp

اگر دستگاه محلی شما ویندوز را اجرا میکند ، می توانید از یک ابزار جایگزین مانند WinSCP استفاده کنید.
هنگامی که گواهینامه CA روی سرور مجازی شما قرار گرفت ، آن را به دیرکتوری /user/local/share/ca-certificates/  ، فروشگاه گواهی نامه معتبر اوبونتو منتقل کنید:
⦁ $ sudo mv /tmp/ca-certificate.crt /usr/local/share/ca-certificates/

پس از این ، دستور update-ca-certificates را اجرا کنید. این برنامه به دنبال گواهینامه های موجود در /usr/local/share/ca-certificates میگردد، هر گواهی جدیدی را به دیرکتوری /etc/ssl/certs/ اضافه می کند و لیستی از گواهینامه های SSL مورد اعتماد را بر اساس محتوایشان ایجاد می کند:
⦁ $ sudo update-ca-certificates

سپس فایل wp-config.php خود را مجدداً باز کنید:
⦁ $ nano /var/www/your_domain/wp-config.php

در جایی از فایل ، خط زیر را اضافه کنید:
/var/www/your_domain/wp-config.php
. . .
define(‘MYSQL_CLIENT_FLAGS’, MYSQLI_CLIENT_SSL);
. . .

فایل را ذخیره کنید و ببندید.
پس از آن ، وردپرس با پایگاه داده MySQL مدیریت شده شما به طور ایمن ارتباط برقرار می کند.
مرحله 8 – تکمیل نصب از طریق رابط وب
اکنون که پیکربندی سرور مجازی کامل شد ، می توانید نصب را از طریق رابط وب WordPress انجام دهید.
در مرورگر وب خود ، به نام دامنه سرور مجازی یا آدرس IP عمومی خود بروید:
https: // server_domain_or_IP
با فرض اینکه در پیکربندی های وردپرس یا آپاچی شما خطایی وجود ندارد ، صفحه splash انتخاب زبان WordPress را مشاهده خواهید کرد.
زبانی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید:

پس از انتخاب زبان خود ، صفحه اصلی تنظیمات را مشاهده خواهید کرد.
برای سایت وردپرس خود نامی انتخاب کنید و یک نام کاربری نیز انتخاب کنید (توصیه می شود برای اهداف امنیتی چیزی مانند “admin” انتخاب نکنید). رمزعبور قوی به صورت خودکار ایجاد می شود. این رمز عبور را ذخیره کنید یا یک رمزعبور قوی دیگر را وارد کنید.
آدرس ایمیل خود را وارد کنید و انتخاب کنید که آیا می خواهید موتورهای جستجو را از ایندکس کردن سایت خود منع کنید یا خیر:

با کلیک کردن ، به صفحه ای منتقل می شوید که از شما خواسته می شود log in شوید:

پس از ورود به سیستم ، به داشبورد مدیریت وردپرس منتقل می شوید:

از اینجا ، می توانید سفارشی سازی سایت جدید وردپرس خود را شروع کرده و شروع به انتشار مطالب کنید. اگر این اولین بار است که از WordPress استفاده می کنید ، شما را تشویق می کنیم کمی در مورد رابط کاربری جستجو کنید تا با CMS جدید خود آشنا شوید.
هشدار: بسته به ارائه دهنده پایگاه داده مدیریت شده خود ، ممکن است لازم باشد که حالت SQL که دیتابیس استفاده میکند را تنظیم کنید. حالت های SQL نحوه اعتبارسنجی داده ها توسط MySQL و ترکیبی را که از آن پشتیبانی می کند تعریف می نمایند و برخی از حالت های SQL می توانند بر عملکرد وردپرس تأثیر منفی بگذارند. به عنوان مثال ، حالت های پیش فرض SQL در پایگاه داده مدیریت شده MySQL در vpsgol ، حالت خشن MySQL را فعال می کنند که می تواند باعث ایجاد خطا در یک پایگاه داده WordPress شود.
تعدادی حالت SQL وجود دارد که می تواند بر عملکرد وردپرس تأثیر بگذارد ، همچنین راه های غیرفعال کردن حالت خشن نیز وجود دارد ، بنابراین باید مطالب رسمی MySQL را در مورد این موضوع مرور کنید تا مشخص کنید کدام تنظیمات به بهترین وجه مطابق با نیازهای شما میباشد. اگر از یک بانک اطلاعاتی مدیریت شده vpsgol استفاده می کنید ، برای جزئیات بیشتر در مورد چگونگی تغییر تنظیمات پیش فرض حالت SQL ، به مطالب محصول MySQL مدیریت شده مراجعه کنید.
نتیجه
با تکمیل این راهنما ، وردپرس نصب و آماده استفاده در سرور مجازی شما خواهید بود. علاوه بر این ، نصب وردپرس شما به طور پویا پست ها ، صفحات و سایر مطالب را از پایگاه داده MySQL جذب می کند.
برخی اقدامات متداول بعدی ، انتخاب تنظیم permalinks برای پست های شما میباشد. این تنظیمات را می توان در Settings > Permalinks پیدا کرد. همچنین می توانید یک تم جدید را در Appearance > Themes انتخاب کنید. پس از شروع به آپلود محتوا در سایت خود ، می توانید CDN را پیکربندی کنید تا سرعت انتقال سایت شما بالا رود.

 

 

 

از این لینک ها زیر می توانید آمورش های بیشتری برای لینوکس پیدا کنید :

پارامترهای پیش فرض در جاوا اسکریپت  –  اجرای چندین نسخه PHP بر روی یک سرور Debian 10

نحوه راه اندازی یک پروژه React با برنامه Reactنصب و ایمن سازی phpMyAdmin در اوبونتو 18

پیکربندی یک تایید اعتبار مجاز(CA) در CentOS 8  –  تنظیم برنامه Node.js برای تولید در CentOS 7

نصب MariaDB در اوبونتو 18.04  –  ایمن کردن Apache با Let’s Encrypt در Debian 10

نحوه نصب Node.js در CentOS 8  –  بازنویسی URL را با mod_rewrite برای Apache در Debian 10

راه اندازی فایروال با استفاده از firewalld در CentOS 8  –  نصب وب سرور Apache در Debian 10

اضافه کردن و حذف کاربران در CentOS 8 –  نصب Apache Tomcat 9 در Debian 10

نصب و استفاده از PostgreSQL در CentOS 8  –  راه اندازی سرور اولیه با Debian 10

نصب MariaDB در CentOS 8  –  چگونه با JSX عناصر واقعی ایجاد کنیم

نصب و پیکربندی VNC در Debian 10  –  استفاده از سرور از راه دور Docker

نصب و ایمن سازی Grafana در اوبونتو 18  –  نحوه نصب Git در CentOS 8

نصب Git در Debian 10 –  نصب و پیکربندی Zabbix برای ردیابی ایمن سرورهای

نحوه نصب Node.js در Debian 10  –  نصب وب سرور Apache در CentOS 7

نحوه نصب Webmin در Debian 10  –  نصب و پیکربندی Zabbix برای ردیابی ایمن سرور

نصب وردپرس با بانک اطلاعاتی در اوبونتو  – ساخت و استقرار سرور GraphQL با Node.js و MongoDB

نصب پایتون 3 و تنظیم نویسی محلی macOS  – نصب و ایمن سازی phpMyAdmin با Nginx در سرور

نصب Nagios 4 و نظارت بر سرور اوبونتو 18  –  نصب Python 3 و تنظیم یک محیط برنامه نویسی

نحوه نصب R بر روی Debian 10  –  راه اندازی سرور Prisma روی اوبونتو 18.04

نصب و پیکربندی Laravel با LEMP در اوبونتو 18  –  نصب و پیکربندی pgAdmin 4 در Server Mode

نصب Python 3 و تنظیم برنامه نویسی CentOS 8نصب Jitsi Meet در Ubuntu 18.04

 

 

کلمات کلیدی خرید سرور

خرید vps – خرید سرور مجازی – خرید سرور – سرور هلند – فروش vps – سرور مجازی آمریکا – خریدvps – سرور مجازی هلند – فروش سرور مجازی – سرور آمریکا – vps – سرور مجازی انگلیس – سرور مجازی آلمان – سرور مجازی کانادا – خرید vps آمریکا – خرید وی پی اس – سرور – خرید سرور مجازی هلند – vps خرید – سرور مجازی فرانسه – سرور مجازی هلند – خرید vps آمریکاخرید سرور مجازی ارزان هلندvpsخرید vps هلندخرید سرور مجازی آمریکاخرید vps فرانسهتست vpsسرور مجازی تستسرور مجازی ویندوزارزانترین vpsخرید وی پی اسvps ارزان – 


https://vpsgol.net/product/vps-germany/

https://vpsgol.net/product/vps-usa/

https://vpsgol.net/product/vps-france/

https://vpsgol.net/product/vps-canada/

https://vpsgol.net/product/vps-poland/

https://vpsgol.net/product/vps-netherlands/

https://vpsgol.net/product/vps-england/