Debian 10

راه اندازی سرور اولیه با Debian 10

هنگامی که شما برای اولین بار یک سرور مجازی Debian 10 جدید ایجاد می کنید ، چند مرحله پیکربندی وجود دارد که باید آنها را به عنوان بخشی از ستاپ اولیه انجام دهید. این کار باعث افزایش امنیت و قابلیت استفاده سرور مجازی شما می شود و پایه و اساس محکمی را برای اقدامات بعدی به شما می دهد.
در این آموزش یاد خواهیم گرفت که چگونه به عنوان کاربر اصلی وارد سرور مجازی خود شویم ، کاربر جدیدی با امتیازات ادمین ایجاد کنیم و یک فایروال پایه تنظیم کنیم.
مرحله 1 – ورود به عنوان Root
برای ورود به سرور مجازی خود ، باید آدرس IP عمومی سرور مجازی خود را بدانید. در صورت نصب کلید SSH برای تأیید اعتبار ، یعنی کلید خصوصی برای حساب کاربر root، به گذرواژه نیز احتیاج دارید. اگر قبلاً به سرور مجازی خود وارد نشده اید ، ممکن است بخواهید راهنمای ما در مورد نحوه اتصال به دراپلت خود را با SSH دنبال کنید ، که این لینک روند را با جزئیات پوشش می دهد.
اگر قبلاً به سرور مجازی خود وصل نشده اید ، پیش بروید و با استفاده از دستور زیر به عنوان کاربر اصلی وارد سیستم شوید (بخش هایلایت شده فرمان را با آدرس IP عمومی سرور مجازی خود جایگزین کنید):
$ ssh root@your_server_ip

در صورت وجود هشدار درباره تایید صحت میزبان آن را بپذیرید. اگر از تأیید اعتبار گذرواژه استفاده می کنید ، رمز ورود ریشه خود را وارد کنید. اگر از یک کلید SSH استفاده می کنید که عبارت عبور آن محافظت شده است ، ممکن است اولین باری که از هر کلید استفاده می کنید از شما خواسته شود کلمه عبور را وارد کنید. اگر اولین بار است که با گذرواژه وارد سرور مجازی می شوید ، ممکن است از شما خواسته شود رمزعبور root را تغییر دهید.
درباره ریشه
کاربر ریشه کاربر ادمین در محیط لینوکس است که امتیازات بسیار گسترده ای دارد. به دلیل امتیازات زیاد حساب ریشه ، استفاده منظم از آن توصیه نمیشود. این امر به این دلیل است که بخشی از قدرت ذاتی حساب ریشه ، توانایی ایجاد تغییرات بسیار مخرب ، حتی به طور تصادفی است.
قدم بعدی راه اندازی یک حساب کاربری جایگزین با حوزه تاثیرات کمتر برای کارهای روزانه است. بعداً ، توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید در مواقعی که به آنها احتیاج دارید ، امتیازات بیشتری را دریافت کنید.
مرحله 2 – ایجاد یک کاربر جدید
پس از ورود به عنوان root ، آماده هستیم تا حساب کاربری جدیدی را اضافه کنیم که از این پس برای ورود به سیستم استفاده خواهیم کرد .
این مثال یک کاربر جدید به نام sammy ایجاد می کند ، اما شما باید آن را با نام کاربری که دوست دارید جایگزین کنید:
# adduser sammy

با شروع رمز ورود به حساب ، چند سؤال از شما پرسیده خواهد شد.
یک رمز عبور قوی وارد کنید و به صورت اختیاری ، هر یک از اطلاعات اضافی را که می خواهید پر کنید. این مورد نیاز نیست و می توانید ENTER را در هر زمینه ای که مایل به عبور هستید ، بزنید.
در مرحله بعدی ، این کاربر جدید را با امتیازات ادمین تنظیم خواهیم کرد.
مرحله 3 – اعطای امتیازات ادمین
اکنون ، ما یک حساب کاربری جدید با امتیازات معمول حساب ایجاد کرده ایم. با این حال ، ممکن است گاهی اوقات نیاز به انجام کارهای اجرایی با آن داشته باشیم.
برای جلوگیری از خروج از حساب کاربری عادی و ورود به سیستم به عنوان حساب اصلی ، می توانیم برای حساب عادی خود چیزی به اسم superuser ایجاد کنیم یا امتیازات اصلی را به آن بدهیم. این کار به کاربر عادی ما امکان می دهد با قرار دادن کلمه sudo قبل از دستور ، دستوراتی را با امتیازات ادمین اجرا کند.
برای افزودن این امتیازات به کاربر جدید خود ، باید کاربر جدید را به گروه sudo اضافه کنیم. به طور پیش فرض ، در Debian 10 ، کاربرانی که به گروه sudo تعلق دارند مجاز به استفاده از دستور sudo هستند.
به عنوان root ، این دستور را اجرا کنید تا کاربر جدید خود را به گروه sudo اضافه کنید (کلمه هایلایت شده را با کاربر جدید خود جایگزین کنید):
# usermod -aG sudo sammy

اکنون ، هنگامی که به عنوان کاربر معمولی خود وارد سیستم شدید ، می توانید قبل از دستورات sudo را تایپ کنید تا دستور را با امتیازات superuser اجرا کنید.
مرحله 4 – تنظیم فایروال پایه
سرور مجازی های دبیان می توانند از فایروال ها استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که فقط اتصالات خاصی به سرویس های خاص مجاز هستند. در این راهنما ، فایروال UFW را برای کمک به تنظیم رویکرد فایروال و مدیریت استثناعات، نصب و استفاده خواهیم کرد.
می توانیم از مدیر بسته apt برای نصب UFW استفاده کنیم. فهرست محلی را به روز کنید تا آخرین اطلاعات در مورد بسته های موجود را بازیابی کنید و سپس با تایپ کردن دستور زیر نرم افزار فایروال UFW را نصب کنید:
# apt update

# apt install ufw

توجه: اگر سرور مجازی های شما روی vpsgol در حال اجرا هستند ، می توانید به طور اختیاری به جای فایروال UFW از فایروال های vpsgol Cloud استفاده کنید. توصیه می کنیم فقط از یک فایروال به طور هم زمان استفاده کنید تا از قوانین متناقض برای اشکال زدایی جلوگیری شود.

پروفایل های فایروال به UFW اجازه می دهد مجموعه ای از قوانین فایروال را برای برنامه های نصب شده مدیریت کند. پروفایل برخی از نرم افزارهای رایج بصورت پیش فرض با UFW همراه شده و بسته ها می توانند پروفایل های اضافی را با UFW در طی مراحل نصب ثبت کنند. OpenSSH ، سرویسی که به ما امکان اتصال کنونی به سرور مجازی خود را می دهد ، دارای پروفایل فایروال است که می توانیم از آن استفاده کنیم.
با تایپ کردن دستور زیر تمام پروفایل های موجود را لیست می کنید:
# ufw app list

Output
Available applications:
. . .
OpenSSH
. . .

باید اطمینان حاصل کنیم که فایروال امکان اتصالات SSH را می دهد تا بتوانیم دفعه دیگر وارد سیستم شویم. می توانیم با تایپ این دستور اجازه این اتصالات را فراهم کنیم:
# ufw allow OpenSSH

پس از آن ، می توانیم با تایپ کردن دستور زیر فایروال را فعال کنیم:
# ufw enable

y را تایپ کرده و ENTER را برای ادامه فشار دهید. با تایپ کردن دستور زیر می توانید ببینید که اتصالات SSH هنوز مجاز هستند:
# ufw status

Output
Status: active

To Action From
— —— —-
OpenSSH ALLOW Anywhere
OpenSSH (v6) ALLOW Anywhere (v6)

از آنجا که فایروال در حال حاضر همه اتصالات به جز SSH را مسدود می کند ، در صورت نصب و پیکربندی سرویس های اضافی ، باید تنظیمات فایروال را برای ایجاد ترافیک قابل قبول را تنظیم کنید. شما می توانید برخی از عملیات معمول UFW را در راهنمای ضروریات UFW بیاموزید.
مرحله 5 – فعال کردن دسترسی خارجی برای کاربر معمولی شما
اکنون که ما یک کاربر معمولی برای استفاده روزانه داریم ، باید اطمینان حاصل کنیم که می توانیم مستقیماً SSH را وارد حساب کاربری خود کنیم.
توجه: تا زمانی که تأیید نکنید که می توانید با کاربر جدید خود وارد سیستم شوید و از sudo استفاده کنید ، توصیه می کنیم به عنوان root وارد شوید. به این ترتیب ، اگر مشکل دارید می توانید به عنوان ریشه عیب یابی کرده و هرگونه تغییر لازم را انجام دهید. اگر از Droplet vpsgol استفاده می کنید و در ارتباط با اتصال SSH ریشه خود مشکل دارید ، می توانید با استفاده از کنسول vpsgol وارد Droplet شوید.

روند پیکربندی دسترسی SSH برای کاربر جدید شما به این بستگی دارد که آیا حساب اصلی سرور مجازی شما از رمز عبور یا کلیدهای SSH برای تأیید اعتبار استفاده می کند.
اگر حساب Root از احراز هویت رمز عبور استفاده می کند
اگر با استفاده از گذرواژه وارد حساب اصلی خود شده اید ، تأیید رمز عبور برای SSH فعال می شود. با باز کردن بخش ترمینال جدید و استفاده از SSH با نام کاربری جدید خود می توانید به حساب کاربری جدید، SSH کنید:
$ ssh sammy@your_server_ip

بعد از وارد کردن رمزعبور معمولی کاربر ، وارد سیستم می شوید. به یاد داشته باشید اگر نیاز به اجرای یک فرمان با امتیازات اداری دارید ، قبل از این کار sudo را تایپ کنید:
$ sudo command_to_run

برای اولین بار در هر بخش (و به صورت دوره ای بعد از آن) رمزعبور کاربر معمولی از شما خواسته می شود.
برای تقویت امنیت سرور مجازی خود ، به شدت توصیه می کنیم به جای استفاده از احراز هویت رمز عبور ، کلیدهای SSH را تنظیم کنید. برای یادگیری نحوه پیکربندی احراز هویت مبتنی بر کلید ، راهنمای ما در مورد تنظیم کلیدهای SSH در Debian 10 را دنبال کنید.
اگر حساب Root از احراز هویت کلید SSH استفاده می کند
اگر با استفاده از کلیدهای SSH به حساب اصلی خود وارد شده اید ، تأیید رمز عبور برای SSH غیرفعال است. برای ورود موفقیت آمیز به سیستم ، باید یک نسخه از کلید عمومی محلی خود را در فایل ~/.ssh/authorized_keys کاربر جدید اضافه کنید.
از آنجا که کلید عمومی شما قبلاً در فایل ~/.ssh/authorized_keys حساب ریشه در سرور مجازی است ، می توانیم در بخش موجود با دستور cp آن فایل و ساختار دیرکتوری را در حساب کاربری جدید خود کپی کنیم. پس از آن ، می توانیم مالکیت فایل ها را با استفاده از دستور chown تنظیم کنیم.
اطمینان حاصل کنید که قسمت هایلایت شده فرمان زیر را تغییر دهید تا با نام کاربر معمولی شما مطابقت داشته باشد:
# cp -r ~/.ssh /home/sammy

#
chown -R sammy:sammy /home/sammy/.ssh

دستور cp -r کل دایرکتوری را در دیرکتوری هوم کاربر جدید کپی می کند ، و دستور chown -R صاحب آن دیرکتوری (و هر چیزی را که در داخل آن است) را به username:groupname مشخص شده تغییر می دهد (دبیان به طور پیش فرض گروهی را با همین نام کاربری شما ایجاد می کند).
اکنون ، یک بخش ترمینال جدید را باز کرده و از طریق SSH با نام کاربری جدید خود وارد شوید:
$ ssh sammy@your_server_ip

بدون استفاده از رمز ورود باید به حساب کاربری جدید وارد شوید. به یاد داشته باشید ، اگر نیاز به اجرای یک فرمان با امتیازات ادمین دارید ، sudo را قبل از آن تایپ کنید:
$ sudo command_to_run

برای اولین بار در هر بخش (و به صورت دوره ای بعد از آن) رمزعبور کاربر معمولی از شما خواسته می شود.
از اینجا به کجا برویم؟
در این مرحله ، شما یک پایه محکم برای سرور مجازی خود دارید. اکنون می توانید هرکدام از نرم افزارهای مورد نیاز خود را بر روی سرور مجازی خود نصب کنید.

 

 

از این لینک ها زیر می توانید آمورش های بیشتری برای لینوکس پیدا کنید :

پارامترهای پیش فرض در جاوا اسکریپت  –  اجرای چندین نسخه PHP بر روی یک سرور Debian 10

نحوه راه اندازی یک پروژه React با برنامه Reactنصب و ایمن سازی phpMyAdmin در اوبونتو 18

پیکربندی یک تایید اعتبار مجاز(CA) در CentOS 8  –  تنظیم برنامه Node.js برای تولید در CentOS 7

نصب MariaDB در اوبونتو 18.04  –  ایمن کردن Apache با Let’s Encrypt در Debian 10

نحوه نصب Node.js در CentOS 8  –  بازنویسی URL را با mod_rewrite برای Apache در Debian 10

راه اندازی فایروال با استفاده از firewalld در CentOS 8  –  نصب وب سرور Apache در Debian 10

اضافه کردن و حذف کاربران در CentOS 8 –  نصب Apache Tomcat 9 در Debian 10

نصب و استفاده از PostgreSQL در CentOS 8  –  راه اندازی سرور اولیه با Debian 10

نصب MariaDB در CentOS 8  –  چگونه با JSX عناصر واقعی ایجاد کنیم

نصب و پیکربندی VNC در Debian 10  –  استفاده از سرور از راه دور Docker

نصب و ایمن سازی Grafana در اوبونتو 18  –  نحوه نصب Git در CentOS 8

نصب Git در Debian 10 –  نصب و پیکربندی Zabbix برای ردیابی ایمن سرورهای

نحوه نصب Node.js در Debian 10  –  نصب وب سرور Apache در CentOS 7

نحوه نصب Webmin در Debian 10  –  نصب و پیکربندی Zabbix برای ردیابی ایمن سرور

نصب وردپرس با بانک اطلاعاتی در اوبونتو  – ساخت و استقرار سرور GraphQL با Node.js و MongoDB

نصب پایتون 3 و تنظیم نویسی محلی macOS  – نصب و ایمن سازی phpMyAdmin با Nginx در سرور

نصب Nagios 4 و نظارت بر سرور اوبونتو 18  –  نصب Python 3 و تنظیم یک محیط برنامه نویسی

نحوه نصب R بر روی Debian 10  –  راه اندازی سرور Prisma روی اوبونتو 18.04

نصب و پیکربندی Laravel با LEMP در اوبونتو 18  –  نصب و پیکربندی pgAdmin 4 در Server Mode

نصب Python 3 و تنظیم برنامه نویسی CentOS 8نصب Jitsi Meet در Ubuntu 18.04

 

 

کلمات کلیدی خرید سرور

خرید vps – خرید سرور مجازی – خرید سرور – سرور هلند – فروش vps – سرور مجازی آمریکا – خریدvps – سرور مجازی هلند – فروش سرور مجازی – سرور آمریکا – vps – سرور مجازی انگلیس – سرور مجازی آلمان – سرور مجازی کانادا – خرید vps آمریکا – خرید وی پی اس – سرور – خرید سرور مجازی هلند – vps خرید – سرور مجازی فرانسه – سرور مجازی هلند – خرید vps آمریکاخرید سرور مجازی ارزان هلندvpsخرید vps هلندخرید سرور مجازی آمریکاخرید vps فرانسهتست vpsسرور مجازی تستسرور مجازی ویندوزارزانترین vpsخرید وی پی اسvps ارزان – 


https://vpsgol.net/product/vps-germany/

https://vpsgol.net/product/vps-usa/

https://vpsgol.net/product/vps-france/

https://vpsgol.net/product/vps-canada/

https://vpsgol.net/product/vps-poland/

https://vpsgol.net/product/vps-netherlands/

https://vpsgol.net/product/vps-england/